گزارش بلغارستان اروپا را به اختلاف انداخت

شنبه 21 بهمن 1391 - 11:57

پس از افشای وجود اختلاف بین اعضای اتحادیه اروپا درخصوص گزارش بلغارستان درباره انفجار سال گذشته، نخست وزیر این کشور تأکید کرد که بلغارستان هیچ درخواستی برای قرار گرفتن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی اروپا مطرح نکرده است.

خبرنگار العالم در بروکسل روز شنبه گزارش داد، با وجود مشغول بودن اتحادیه اروپا در نشست بروکسل برای حل بحران اقتصادی؛ رسانه‌های اروپایی از فعالیتهای گسترده رژیم صهیونیستی و آمریکا برای استفاده از این فرصت جهت تحریک بلغارستان و گشودن پرونده انفجار سال گذشته در این کشور و متهم کردن حزب الله لبنان خبر دادند.
بر اساس گزارش منتشر شده یک روزنامه بلغارستانی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند ساعت قبل از آغاز نشست بروکسل تماسهایی را با نخست وزیر بلغارستان در خصوص گزارش ارایه شده از سوی "صوفیه" به "بروکسل" داشته است.
"بویکو بوریسوف" نخست وزیر بلغارستان در حاشیه نشست بروکسل به خبرنگاران گفت: ما به هیچ وجه خواستار قرار دادن حزب الله در فهرست اروپا درباره سازمان‌های تروریستی نشده‌ایم.
وی افزود: ما ارتباط بسیار خوبی با دولت لبنان داریم، و امیدواریم که در این زمینه با یکدیگر همکاری کنیم.
از سوی دیگر، "پیر ویمونت" دبیرکل اجرایی سرویس خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی از وجود اختلاف بین اعضای اتحادیه اروپا در خصوص این موضوع خبر داد.
خبرنگار العالم ادامه داد: بلغارستان فقط به درخواست از اتحادیه اروپا برای تحقیق در زمینه این گزارش اکتفا کرد. چرا که گزارش مذکور را نهایی ندانسته؛ و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در خصوص صحت این گزارش تشکیک کرده اند.
در این بین، حتی مخالفان در بلغارستان نیز دولت را به صدور گزارشی بدون هماهنگی با پارلمان متهم کرده اند.
"ژان کلود یونکر" نخست وزیر لوکزامبورگ در حاشیه اجلاس بروکسل در پاسخ به سئوال خبرنگار العالم گفت: در این نشست جزئیات این موضوع را بررسی نکردیم؛ ولی اطمینان دارم که مسئولان بلغارستانی به نتایجی برسند که با دیدگاه اروپا همخوانی داشته باشد.
منابع اروپایی تأکید کرده اند، اقدام شتابزده رژیم صهیونیستی پس از انفجار بلغارستان در متهم کردن جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان، حتی قبل از آغاز تحقیقات رسمی دراین زمینه؛ باعث شد محافل اروپایی خبرهای منتشر شده در خصوص این موضوع را از پایه و اساس تکذیب کنند.
در همین راستا اختلاف شدید اعضای اتحادیه اروپا درخصوص گزارش اخیر بلغارستان، موجب شد توطئه رژیم صهیونیستی برای گنجاندن حزب الله لبنان در فهرست سازمانهای تروریستی اروپا ناکام بماند.

پربیننده ترین خبرها