بمب خبری آمریکا وافشای نقش عربستان درقتل یمنی‌ها

بمب خبری آمریکا وافشای نقش عربستان درقتل یمنی‌ها
شنبه 21 بهمن 1391 - 13:10

افشای خبری در رسانه‌های آمریکا مبنی بر وجود پایگاه هواپیماهای بدون خلبان این کشور در خاک عربستان، دردسرهای جدیدی را برای ریاض به وجود آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "عبد الباری عطوان" سردبیر روزنامه القدس العربی امروز در مطلبی تأکید کرد: روزنامه های آمریکایی چند روز پیش بمب خبری بزرگی را منفجر کرده و عربستان سعودی هم پیمان منطقه ای این کشور را در شرایط زمانی بسیار حساس به مخصمه انداختند.
وی افزود: روزنامه های آمریکایی تأکید کردند که آمریکا پایگاهی نظامی را به صورت سری برای هواپیماهای بدون سرنشین خود در خاک عربستان احداث کرده؛ و این هواپیماها فرماندهان و نیروهای القاعده را در یمن ترور می کنند.
عطوان تأکید کرد: روزنامه های آمریکایی در حالی این خبر را منتشر کردند که رئیس جمهور آمریکا، "جان برینان" مهندس و طراح ترور هوایی با استفاده از پهباد را، نامزد ریاست سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا کرده است.
سردبیر القدس العربی خاطرنشان کرد: روزنامه های آمریکایی بر پایه ملاحظات امنیتی و به درخواست مستقیم اوباما، از انتشار همه اطلاعات درباره این پایگاه نظامی خود داری کرده ولی با این حال فاش کرده اند که عملیات ترور "انور العوقلی" و پسرش (در سال 2011) و "سعید الشهري" سرکرده القاعده (یک ماه قبل)  و کشتار دهها یمنی بیگناه از این پایگاه سری انجام شده است.
عطوان با اشاره به توجیه مسئولان عربستانی برای ایجاد این پایگاه سری خطرناک و همکاری با سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا و تسهیل ماموریت های تروریستی آن در خاک یک کشور عربی (یمن)،  تأکید کرد: مقامات سعودی طبعا باید خطرات این اقدام خود را بدانند؛ زیرا آن‌ها علاوه بر دخالت مستقیم در امور داخلی یک کشور عربی همسایه، در کشتار شهروندان بیگناهی که ارتباطی با القاعده ندارند، شرکت کرده، و امنیت ملی عربستان را به خطر انداخته اند.
وی هشدار داد: خطر این اقدام مقامات عربستان، در پیامدهای فاجعه بار آن در آینده بر این کشور و امنیت اش نهفته است.
عطوان با اشاره به انقلاب مردم یمن و برکناری "عبدالله صالح" و روی کار آمدن دولتی ضعیف، اظهار داشت: دخالت ریاض در ترورها (در یمن)، ممکن است احساسات انتقامجویانه یمنی‌ها را ضد عربستان تحریک کند، و از دیگر سو روند سربازگیری برای القاعده را ضد عربستان تسهیل کند؛ یمن قبل از هر چیز جامعه ای قبیله ای و عشایری دارد، و خونخواهی در عمق باورهای مردم این کشور ریشه دارد.
عطوان تأکید کرد: هواپیماهای بدون خلبان طی 5 سال گذشته 3 تا 4 هزار نفر را در افغانستان و مرز این کشور با پاکستان به قتل رسانده، که اکثرشان شهروند عادی بودند. این هواپیماها فقط در حمله به یک عروسی در پاکستان 30 نفر را که اکثرشان کودک بودند به خاک و خون کشیدند.
سردبیر القدس العربی با اشاره به کشته شدن شهروندان یمنی در حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی وضعیت مقامات سعودی که هواپیماهای بدون خلبان (آمریکایی) از خاک کشورشان اعزام شده اند، چگونه خواهد بود؟
وی اظهار داشت: انتظار نداشتیم که عربستان و مسئولانش در این دام آمریکا که دارای هزینه های اخلاقی، سیاسی و  قانونی است بیفتد. انتظار نمی رفت که مقامات عربستان بار دیگر سرزمین وحی را میزبان پایگاه های نظامی آمریکا کنند.

پربیننده ترین خبرها