استقبال دمشق ازاجلاس سه جانبه قاهره

استقبال دمشق ازاجلاس سه جانبه قاهره
شنبه 21 بهمن 1391 - 15:58

سوریه از تلاش های داخلی و تلاش کشورهای منطقه و محافل بین المللی برای حل بحران، استقبال می کند.

دمشق، العالم- پژوهشگر سوري با اشاره به اجلاس سه جانبه ايران، مصر و تركيه در قاهره که در حاشیه کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی و به ابتکار تهران براي حل بحران دمشق برگزار شد، گفت: كشورش از تلاش هاي داخلي و تلاش كشورهاي منطقه و محافل بين المللي براي حل بحران استقبال مي كند، مشروط بر این که براي مذاکره در جهت ايجاد نظام سياسي جديد، راهكارهاي سياسي و شفاف ارائه شود.
"احمد الحاج علي" شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در عين حال اظهار داشت: در چنين شرايط حساسي كه سوريه پشت سر مي گذارد هر ابتكار و پيشنهادي بايد اصولي باشد، زيرا بيم دور زدن و پرداختن به جزئيات در مسائل وجود دارد.
وي افزود: در زمينه بحران كنوني سوريه، دمشق به سه اصل اساسي ايمان دارد كه تشكيل نظام سياسي جديد اولين اصل در اين زمينه است تا به عنوان پلي ميان گذشته و آينده، حزب گرايي را به ملي گرايي؛ يكجانبه گرایی را به مشاركت؛ و تصميمات محدود را به روش هاي مشورتي با مذاكرات دموكراتيك تبديل كند.
الحاج علي گفت: اصل دومي كه سوريه بدان ايمان دارد اين است كه گزينه نظامي براي حل بحران هيچگونه كاربردي ندارد و اقدام نيروهاي سوري فقط در راستاي دفع تهاجم گروه هاي مسلح بوده و به نوعي حاکی از اوج شكيبايي ارتش در برخورد با حوادث است.
پژوهشگر سوري خاطرنشان كرد: سومين اصل دولت سوريه اين است كه بحران كنوني در حال تغيير است و امكان افزايش آن وجود دارد، بنابراين سوريه هر ابتكار و هر فعاليت مثبت در سطح داخلي، منطقه يا از سوي كشورهاي عربي و محافل بين المللي را مي پذيرد.
وي افزود: نتايجي كه در اجلاس سه جانبه قاهره به دست آمد و وزراي خارجه در صدد تحقق آن هستند، بسيار اهميت دارد.
الحاج علي گفت: دمشق با تمام توان براي به ثمر نشستن نتايج اجلاس سه جانبه قاهره همكاري خواهد كرد و مقامات اين كشور كه با فعاليت هايي در سطوح عادي در اين خصوص همكاري داشته اند، امکان ندارد با اجلاسي كه ايران اسلامي و دوست سوريه در آن مشاركت داشته است، همكاري نكند.
Ma.19:42.8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها