موافقان گفت وگو، از طرفداران خشونت پیشی گرفته اند

موافقان گفت وگو، از طرفداران خشونت پیشی گرفته اند
شنبه 21 بهمن 1391 - 23:00

دمشق، العالم - معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه، با اشاره به پیش افتادن موافقان گفت وگو و راه حل سیاسی از جبهه خشونت در سوریه، مخالفان خارج از این کشور را به شرکت در روند گفت وگو و رهایی از تاثیرات خارجی دعوت کرد.

"خلف المفتاح" شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم، گفت: نظام سوریه از همان ابتدای بحران این کشور مسئله گفت وگو را به عنوان روشی راهبردی مطرح و راه را برای مشارکت همه گروه های سیاسی و ملی گرای سوری برای مذاکره باز کرد اما بی توجی غیرموجه مخالفان به این پیشنهاد، کشور را به این روز انداخت.
وی افزود: پس از گذشت حدود دو سال از جنگ و خونریزی در سوریه برای همگان چون روز روشن شده که گزینه ای جز گزینه سیاسی برای حل بحران سوریه وجود ندارد.
المفتاح تحول اساسی امروز در مسئله سوریه را جلو افتادن موافقان روند مبتنی بر راهکار سیاسی متشکل از کشورهای سوریه، ایران، روسیه و چین از جبهه مبتنی بر راهکار نظامی متشکل از قطر، عربستان، ترکیه و فرانسه عنوان کرد.
این مقام سوری تاکید کرد: در صورت وجود اراده سیاسی صادقانه و نگاه واقع بینانه به حقایق کنونی و نیز رهایی مخالفان خارج نشین از تاثیرات و دیکته های طرف های خارجی، گزینه گفت وگو می تواند زمینه ساز حل وفصل بحران سوریه باشد.
 المفتاح در ادامه به ضرورت توقف خونریزی و احترام به حاکمیت سوریه اشاره و تاکید کرد: متاسفانه اولویت مخالفان خارج نشین(مخالفان مسلح) اجرای دستورات کشورهای خارجی است و منافع ملی سوریه برای آنها معنایی ندارد.
به گفته معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه، ورود مخالفان داخلی و برخی مخالفان خارجی به روند گفت وگو، نقاب از چهره مخالفان گفت وگو بر می دارد و چارچوب سیاسی جدیدی در بحران سوریه بوجود می آورد که خواسته ها و آرمان های ملت سوریه را برآورده خواهد ساخت.
 بحران تحمیلی سوریه که بیش از 23 ماه از آن می گذرد موجب کشته شدن بیش از 60 هزار نفر شده و جز خونریزی و کشتار برای مردم این کشور ثمره دیگری نداشته است.
متاسفانه در بحران سوریه کشورهای ترکیه، عربستان و قطر به دستور آمریکا صحنه گردان می باشند و منافع اصلی این بحران مستقیما به رژیم صهیونیستی می رسد، چرا که در این جنگ خانمانسوز حتی یک صهیونیست کشته نشده و فقط مسلمانان هستند که کشته می شوند و یک کشور اسلامی در حال نابودی است. 
MKH-9-17:38
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها