تنفر از صهیونیستها، وجه مشترک ایران و مصر

تنفر از صهیونیستها، وجه مشترک ایران و مصر
يکشنبه 22 بهمن 1391 - 11:45

کانال 10 رژیم صهیونیستی در گزارشی از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مصر تأکید کرد؛ تنفر از این رژیم وجه مشترک دو کشور ایران و مصر است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "پس از گذشت 30 سال، برای نخستین بار یک مسئول ارشد ایرانی وارد مصر شد؛ کشور مصر با اغلبیت سنی، از احمدی نژاد رئیس جمهور ایران که تنها کشور شیعه جهان است، استقبال کرد".
این گزارشگر خاطرنشان کرد: "تنفر از اسرائیل، وجه مشترک دو دولت مصر و ایران پس از سرنگونی مبارک است"
کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی، در همین حال بخشی از مصاحبه محمود احمدی نژاد با شبکه "المیادین" را پخش کرد.
احمدی نژاد گفت: اگر ایران و مصر در قبال مسأله فلسطین موضعگیری مشترکی داشته باشند، همه معادلات تغییر خواهد کرد. اگر خدای نکرده مصر مورد تعرض دشمن قرار گیرد، ما در کنار ملت مصر خواهیم بود.
گزارشگر کانال 10 رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: "رئیس جمهور ایران در بازدید از دانشگاه الازهر، با علمای آن گفت وگو کرد."
کانال 10 رژیم صهیونیستی در ادامه این گزارش، بخشی از اظهارات رئیس دانشگاه الازهر را در خصوص ایران پخش کرد.
رئیس دانشگاه الازهر گفت: "ما از موضع ایران در قبال دشمن صهیونیستی قدردانی می کنیم".
گزارشگر کانال برای کم اهمیت دادن سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران، با مطرح کردن این ادعا که علمای اهل سنت مصر تمایلی به برقراری روابط با ایران ندارند، گفت: "برغم این اقدامات، سنی ها همچنان با شیعیان دشمنی دارند."
وی افزود: "مصر در کنار آمریکا است و ایران و آمریکا دشمن یکدیگر هستند. مصر مخالف دمشق است در حالی که ایران از دمشق حمایت می کند؛ با این حال سفر مسئولان ارشد ایرانی به مصر تاریخی و مهم است، و رویکرد مصر جدید را منعکس می کند".

پربیننده ترین خبرها