ترور شکری بلعید؛ زلزله در حیات سیاسی تونس

ترور شکری بلعید؛ زلزله در حیات سیاسی تونس
يکشنبه 22 بهمن 1391 - 23:11

العالم - عضو دفتر سیاسی جنبش " نهضت" تونس، ترور " شکری بلعید" سیاستمدار مخالف دولت را زلزله ای در حیات سیاسی این کشور دانست.

"الرياض شعيبي" یکشنبه به شبکه خبری العالم، گفت: پس از ترور بلعید "حمادی الجبالی" نخست وزیر تونس خواستار تشکیل دولتی فن سالار و شایسته سالار است تا بتواند امنیت داخلی و اجتماعی کشور را تامین کند.
عضو دفتر سیاسی جنبش نهضت با اشاره به اینکه این جنبش در حال رایزنی برای تشکیل دولت جدید است، افزود: اغلب احزاب تونسی رویکردی مثبت به این قضیه داشته اند زیرا این اقدم منافع ملت و کشور را در اولویت قرار می دهد.
شعیبی تصریح کرد: نخست وزير تونس از همان ابتدا اعلام كرد که برای تشکیل دولت جدید با هيچيك از احزاب سياسي رايزني نكرده و این تصمیمی شخصی بوده است.
وی با تاکید بر لزوم گفتگوهاي فراگير برای ایجاد فضای مناسب برای انتخابات، افزود: حمادي الجبالي، گفته است اگر دولت جدید از پارلمان راي اعتماد نگيرد، از سمت خود استعفا خواهد داد که این اقدامی مناسب و به جا خواهد بود.
الرياض شعيبي تصميم الجبالي براي استعفا از حزب نهضت را تكذيب كرد و گفت: اين موضوع به هيچ وجه مطرح نيست و الجبالي دبير كل و يكي از موسسان جنبش النهضه بوده و روابط وي با اين جنبش مستحكم تر از آن است كه تحت تاثير اين اختلاف نظرها قرار گيرد.
شعيبي همچنين با ائتلاف با بقاياي رژيم سابق مخالفت كرد و گفت: انقلابي گسترده در تونس روي داد و ما حاضر به ائتلاف با احزابي نيستيم كه برخي از اعضاي رژيم سابق درآن عضويت دارند و نخواهيم پذيرفت كه بقاياي رژيم سابق به اشكال مختلف، بخواهند درگفتگو مشاركت كنند.
10-18:06
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها