افشای نفوذ گسترده لابی صهیونیستی در انگلیس

دوشنبه 23 بهمن 1391 - 09:13

تلاشهای نخست وزیر انگلیس برای همراه کردن اتحادیه اروپا جهت تحت فشار قرار دادن حزب الله لبنان، از گسترش نفوذ و سلطه لابی صهیونیستی بر مراکز تصمیم گیری در لندن پرده برداشت.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از لندن گزارش داد، تلاش "دیوید کامرون" برای همراه کردن اتحادیه اروپا با کمک لابی صهیونیستی، جهت تحت فشار قرار دادن حزب الله لبنان درحالی صورت می گیرد که ناظران انگلیسی معتقدند لابی صهیونیستی سلطه گسترده‌ای بر تصمیم گیرندگان سیاسی و رسانه ای در این کشور دارد.
"جرمی کوربن" نماینده پارلمان انگلیس در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: تحریم حزب الله یا هر گروه دیگر در منطقه به نفع هیچ کس نخواهد بود.
کوربن اظهار داشت: به جای اینگونه اقدامات باید برای رسیدن به دستاوردی جهت پایان دادن به ظلم علیه فلسطینی‌‌ها تلاش کرد.
"جیم براون" کارشناس انگلیسی نیز به خبرنگار العالم، تحرکات اخیر دولت انگلیس علیه حزب الله لبنان را با فشارهای آمریکا و لابی صهیونیستی مرتبط دانست.
خبرنگار العالم تأکید کرد، مطرح شدن این مسأله از سوی دولت انگلیس، بار دیگر نفوذ لابی صهیونیستی بر نهادهای دولتی و رسانه ای انگلیس را آشکار کرد.
"اندرو ماری" نویسنده و تحلیلگر سیاسی انگلیسی، در مصاحبه با العالم خاطرنشان کرد: حزب الله نماینده مقاومت لبنان است، من مخالف تحریم این گروه هستم زیرا این اقدام به معنای تحت فشار قرار دادن لبنان و تعرض به حاکمیت این کشور است. در واقع مشکل اصلی سیاستهای انگلیس است که از زمان استعمارگری تا کنون تغییری نکرده .

پربیننده ترین خبرها