اوباما: اردوغان، شریک و دوست نزدیک آمریکاست

اوباما: اردوغان، شریک و دوست نزدیک آمریکاست
دوشنبه 23 بهمن 1391 - 20:34

رییس جمهور آمریکا، رجب طیب اردوغان را دوستی خوب و شریکی بزرگ در مسائل جهان دانست و مدعی شد که نام و سخنان اردوغان در منطقه و جهان به خوبی "شنیده" می شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در گفتگویی با روزنامه ملیت ترکیه که دیروز یکشنبه منتشر شد، ادعا کرد: دولت ترکیه از مدت ها قبل تلاش گسترده ای برای اصلاحات در زمینه آزادی، دموکراسی و آزادی بیان انجام داده است.
اوباما با تقدیر از نقش عبدالله گل رییس جمهور ترکیه افزود: ترکیه هم پیمان و شریک استراتژیک آمریکا بوده و بیش از 60 سال است که با عضویت در ناتو، به منظور تامین امنیت و رفاه کشورهایمان در کنار ما ایستاده است.
وی همچنین از توسعه همکاری، تجارت، حمایت از فعالیتهای آزاد و تقویت روابط آمریکا و ترکیه در چهار سال گذشته ابراز خشنودی کرد.     
به گفته اوباما، «استقرار موشک های ضد موشک پاتریوت در خاک ترکیه باعث بحث های زیادی شده و برخی معتقدند که هدف از آن حفاظت از پایگاه های اینجرلیک و یا حمایت از اسراییل است، اما حقیقت آن است که درخواست استقرار موشک های پاتریوت ناتو در خاک ترکیه، توسط خود این کشور مطرح شد تا در برابر موشک های بالستیک از خود دفاع کند، لذا موافقت با آن نشانه تعهد ما به حمایت از امنیت این کشور است و افتخار می کنیم که هلند و آلمان هم به این طرح پیوستند».
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها