دارفور سودای استقلال در سر ندارد

دارفور سودای استقلال در سر ندارد
دوشنبه 23 بهمن 1391 - 23:04

بيروت، العالم- سفير سودان در بيروت گفت: هيچ سناريويي براي جدايي دارفور از سودان از سوي گروه هاي داخلي و طرف هاي خارجي وجود ندارد.

احمد حسن روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: هم اكنون ثبات در منطقه دارفور برقرار است و به ويژه از زمان سرنگوني رژيم معمر قذافي در ليبي و شكست جنبش عدالت و مساوات به عنوان اولين جنبش شورشي در دارفور به دست ارتش سودان و كشته شدن فرمانده آن، شدت درگيري ها در این منطقه بسيار كاهش يافته است.
وي تصریح کرد: علاوه بر اين جنبش عدالت و مساوات اواخر سال 2010 با خارطوم توافقنامه صلح امضا كرد كه مفاد آن همچنان در حال اجراست.
به گفته سفير سودان در لبنان، توافق روز يكشنبه در دوحه ميان نمايندگان دولت سودان و گروه منشعب از ساختار اصلي جنبش عدالت و مساوات، براي آتش بس بود.
حسن ادامه داد: گروه امضاكننده توافقنامه آتش بس با خارطوم، در صحنه سودان حضور دارد و براي استقرار صلح در منطقه دارفور در شرق سودان، وارد گفت وگو با دولت شد.
وي تصريح كرد: مدت توافقنامه 90 روز به عنوان آزمايشي براي اثبات حسن نيت اوليه است و دو طرف در زمينه حفظ امنيت، اعتماد سازي، احترام به حقوق بشر در اين منطقه، بازگشت زندگي در آن به روال عادي و آغاز توسعه دارفور در زمينه هاي مختلف به توافق دست يافتند.
حسن يادآور شد: زندگي در دارفور شاهد تغييرات مثبت بوده و توليد طلا در آن آغاز شده است، همچنين چند چاه نفت در این منطقه كشف شده است و صلح، نقشي مهم در موفقيت اجراي طرح های توسعه دارفور خواهد دشت.  
وي افزود: خارطوم توافقنامه را محترم شمرده و به مندرجات آن در 90 روز آينده متعهد خواهیم بود تا باب گفت وگو براي امضاي توافقنامه نهايي بر اساس توافقنامه دوحه باز شود.
Ma.18:06.11
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها