راهپيمايي فلسطينيان در سالروز نکبت

راهپيمايي فلسطينيان در سالروز نکبت
يکشنبه 25 ارديبهشت 1390 - 06:00

آوارگان فلسطيني امروز (يکشنبه) و در شصت و سومين سالروز فاجعه اشغال فلسطين (روز نکبت) از اردوگاه هاي مختلف فلسطيني در لبنان به سمت روستاي مارون الراس در مرز فلسطين راهپيمايي و برحق بازگشت به وطن خود تاکيد خواهند کرد.

اين برنامه که با هماهنگي کميته برنامه ريزي در سالروز نکبت طراحي شده است تحت عنوان " وحدت ملي به خاطر حق بازگشت" برگزار خواهد شد.
آيين شصت و سومين سالروز فاجعه اشغال فلسطين (روز نکبت) طي سه روز که از جمعه آغاز شده است تا امروز ادامه دارد.
فلسطينيان هر ساله در 15 مي (25 ارديبهشت) در سالروز فاجعه اشغال سرزمين شان توسط رژيم صهيونيستي، آيين ها و را هپيمايي هايي در محکوميت اشغالگري و با هدف تاکيد بر حق بازگشت آوارگان و مقاومت در برابر اشغالگري براي بازپس گيري وطن خود برگزار مي کنند.
" حسن بهانی " عضو کميته برنامه ريزي براي برگزاري مراسم روز نکبت در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: همه جناح ها و گروه هاي فلسطيني عضو سازمان آزاديبخش فلسطين، گروه هاي ائتلاف و سازمان هاي مردم نهاد فلسطيني، انجمن هاي مردمي، گروه هاي جوانان و همچنين دفاتر دانشجويي نيز در اين راهپيمايي شرکت خواهند کرد.
" کاظم حسن " نماينده جنبش فتح در کميته برنامه ريزي براي برگزاري مراسم روز نکبت نيز به شبکه العالم گفت: ملت فلسطين يک دغدغه مشترک دارد و آن حق بازگشت به فلسطين است و در اين خصوص هيچ گونه اختلاف نظري ميان فلسطينيان وجود ندارد.
يک زن آواره فلسطيني در اين خصوص به خبرنگار العالم گفت: ما به حق بازگشت پايبند هستيم و فلسطين را فراموش نخواهيم کرد. وي تاکيد کرد: حق بازگشت ، حقي قانوني است و نبايد در قبال آن کوتاه بياييم. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها