شرط الوفاق بحرین برای ادامه گفت و گو

شرط الوفاق بحرین برای ادامه گفت و گو
سه شنبه 24 بهمن 1391 - 20:17

بیروت(العالم)- رییس اداره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین گفت: نمایندگان (انقلابیون) شرکت کننده در گفت وگو با رژیم آل خلیفه منتظر پاسخ رسمی به نامه ای هستند که مدتی قبل به سران رژیم بحرین ارسال شد.

"هادی الموسوی" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اگر پاسخ رژیم آل خلیفه در نشست بعدی با انقلابیون مغایر با خواسته های 9 گانه مندرج در این نامه باشد، دیگر شرکت در چنین گفت وگویی بی معنا خواهد بود.     
الموسوی با اشاره به ناتوانی وزیر دادگستری بحرین از پاسخ به این نامه، اظهار داشت: جمعیت های سیاسی بحرین به طور مسالمت آمیز در گفت وگو با سران رژیم آل خلیفه شرکت کردند و چون به مسئولیت هایشان در قبال ملت و افکار عمومی جهان واقفند و می دانند رژیم بحرین قصد بازی دادن مردم این کشور را دارد از این رو اعتمادی به رژیم آل خلیفه نداشته و حاضر به پذیرش ادعاهای واهی مقامات منامه نیستند.   
وی با اشاره به وضعیت بسیار بد حقوق بشر در مقایسه با دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، تاکید کرد: آل خلیفه برای فرار از راه حل سیاسی بحران این کشور به راه حل امنیتی پناه آورده و از دو سال قبل حقوق بشر را در این کشور به طور مکرر نقض می کند.
خروج ارتش عربستان از خاك بحرين، آزادي زندانيان سياسي و بازگشت مخالفان تبعیدی به کشور از مهمترین خواسته های مخالفان رژیم آل خلیفه است.
 

پربیننده ترین خبرها