به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اقتصاد دانان علت این موضوع را عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در میان مردم عربستان نسبت به حقوق و وظایف با عنوان فرهنگ مصرف دانسته و آن را جزو وظایف وزارت خانه های بازرگانی و فرهنگ این کشور می دانند.
براساس نتایج نظرسنجی جمعیت حمایت از مصرف کننده در عربستان از 1320 نفر از شهروندان این کشور، 4 درصد از مردم با وظایف و حقوق خود به عنوان مصرف کننده آشنا، 66 درصد ناآشنا و 30 درصد نیز نیازمند آگاهی بیشتر می باشند.
یکی از اعضای این جمعیت که خواست نامش فاش نشود به روزنامه الحیات گفت: به رغم هزینه هنگفت عربستانی ها برای خرید کالاهای مصرفی و اینکه مردم این کشور یکی از مصرفی ترین ملت های جهان هستند، این میزان اندک آشنایی افراد با حقوق و وظایف خود؛ نشانه ناموفق بودن اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در کشور عربستان است.
از جمله این حقوق می توان به حق شناخت و انتخاب کالا و تعویض آن برای مصرف کننده و وظایف مشتری قبل از خرید کالا اشاره نمود.