دلیل انتخاب ماه فوریه برای مذاکره در بحرین

دلیل انتخاب ماه فوریه برای مذاکره در بحرین
سه شنبه 24 بهمن 1391 - 23:08

لندن-(العالم) رئیس انجمن روزنامه نگاران بحرین دلیل رژیم آل خلیفه از انتخاب ماه فوریه برای آغاز گفت و گو را فرو نشاندن انقلاب مردم این کشور دانست.

"عادل المرزوق" عصر سه شنبه در گفت وگو با شبکه العالم تأکید کرد: اگر سرکوب مردم بحرین به همین صورت ادامه یابد گفت وگو با رژیم آل خلیفه نیز مانند دموکراسی و آزادی در این کشور بی معنا است.
وی افزود: سران رژیم آل خلیفه با انتخاب ماه فوریه برای آغاز گفت وگو با انقلابیون سعی کردند خیزش مردمی را در این کشور فرو نشانند اما این موضوع خیال خامی بیش نیست و مردم بحرین از ادامه انقلاب خود دست نمی دارند.
المرزوق ادامه داد: نمونه های مشابه گفت وگو در خاورمیانه موفق نبوده است؛ مثلا فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی بیش از 15 سال است که درحال مذاکره هستند و گفت وگوی ملی در عربستان هم به زودی  دهمین سال خود را بدون نتیجه پشت سر خواهد گذاشت، به همین دلیل مردم بحرین نگرانند که طرح گفت وگو از سوی آل خلیفه هم فقط به منظور متوقف کردن جنبش مردمی باشد.
المرزوق در توضیح استقبال اروپا و آمریکا از گفت وگوی رژیم آل خلیفه با انقلابیون، اظهار داشت: باید آگاه باشیم که گفت وگو دو وجهه  دارد و آنچه امروز در بحرین در جریان است نسخه اصلی مذاکره نیست بلکه نسخه ای جعلی از گفت گوی واقعی است که از دوماه پیش تاکنون در لندن و واشنگتن درحال انجام است؛ حتی رفت وآمد سران گروه های سیاسی و برخی از انقلابیون به لندن و واشنگتن و سفر اخیر پادشاه بحرین به لندن نیز در همین چارچوب انجام شده است.
رییس انجمن روزنامه نگاران بحرین با بیان اینکه گفت و گوی واقعی آخرین راه حل بحران است، خاطرنشان کرد: آمریکا علی رغم اصرار بر خاتمه یافتن بحران بحرین به اندازه کافی آل خلیفه را تحت فشار قرار نمی دهد.
وی با تاکید بر این که باید برای گفت وگو مقدماتی مهیا شود، اظهار داشت: نگرانی هایی در مورد قضیه گفت وگو، ساز وکارهای آن و نتایج مورد انتظار وجود دارد.
المرزوق ادامه داد: بزرگترین خطری که مذاکرات را تهدید می کند پایین بودن سطح نمایندگانی است که رژیم بحرین به عنوان طرف گفت وگو از میان گروه های مخالف تعیین کرده و این به معنای تمسخر مخالفان و آسیب جدی به ملت انقلابی بحرین است.
المرزوق خاطر نشان کرد: پس از توافق بر بندهای نه گانه ای که از سوی انقلابیون بحرینی مطرح شده و حاوی نکات محوری و مهمی هستند، می توانیم نیت واقعی رژیم آل خلیفه و میزان عقب نشینی این رژیم را محک بزنیم و در واقع انقلابیون طرح سیاسی خود را ارائه کرده و منتظر طرح پیشنهادی رژیم آل خلیفه هستند.
mn  13:40   12

پربیننده ترین خبرها