دیپلمات مصری: مجازات کره شمالی امکان پذیر نیست

دیپلمات مصری: مجازات کره شمالی امکان پذیر نیست
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 10:29

العالم - سفیر پیشین مصر در کره شمالی مجازات پیونگ یانگ به دلیل آزمایش جدید اتمی را بعید دانست و گفت: کره شمالی با آزمایش اتمی خود به دنیا پیام داد که بحران این کشور باید به هر شکل حل شود چون تعویق آن به نفع منطقه نیست.

 "محمود فرج" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم گفت: آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی بیانگر برخورداری این کشور از توانمندی برای رویارویی نظامی با کشورهای متخاصم است.
وی ادامه داد: البته این آزمایش پیامدهای وخیمی برای کره شمالی خواهد داشت، چون توافقنامه ها و معاهدات بین المللی، شروطی را برای کشورها جهت استفاده از انرژی هسته ای قرار داده که مهمترین آن صلح آمیز بودن این فعالیتها است.
وی درخصوص نگرانی از انتقال فن آوری اتمی از پیونگ یانگ به کشورهای دیگر را بی معنا دانست و تصریح کرد: این فناوری فقط محدود به کره شمالی است چون انتقال آن به کشوری دیگر، خط قرمز همه کشورهاست.
دیپلمات ارشد مصری درباره مجازات احتمالی کره شمالی اظهار داشت: مجازات این کشور غیرعملی است و کسی در جهان آن را تایید نمی کند، چین مانند گذشته در برابر مجازاتهای پیونگ یانگ در شورای امنیت خواهد ایستاد و همین امر برای کاهش فشار بر کره شمالی کافیست لذا موضوع از چارچوب سیاسی آن خارج نمی شود. 
Mn 17:41   12
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها