تحلیلگر یمنی: گفت وگو زیر سایه آمریکا بی‌فایده است

تحلیلگر یمنی: گفت وگو زیر سایه آمریکا بی‌فایده است
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 10:43

تحليل گر سياسي یمنی گفت و گوی ملی را در سایه حضور استعمار آمریکا بی فایده دانست و تأکید کرد، تغييرات ظاهري مردم انقلابي اين كشور را قانع نخواهد كرد.

"علي القحوم" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: مردم يمن براي سرنگون كردن رژيمي قيام كردند كه 33 سال فساد را بر این كشور حاكم كرد و بر مردم ظلم و ستم روا داشت. قطعا چنين قيام و انقلابي، با تغييرات ظاهري كه در حال حاضر شكل گرفته، فروكش نخواهد كرد.
وي تاكيد كرد: مردم يمن به انقلاب خود ادامه خواهند داد، زيرا تغييراتي كه مدنظر داشتند، محقق نشده است.
اين تحليل گر سياسي يمني با اشاره به نقش منفي عربستان و آمريكا در يمن گفت: انقلاب مردمي يمن با موانعي بزرگ مواجه شد كه توسط آمريكا و عربستان سعودي ايجاد شد و هدف از آن سركوب انقلاب و جلوگيري از به ثمر نشستن آن بود.
القحوم محور قيام مردم يمن را مبارزه با وابستگي رژيم دانست و خاطر نشان كرد: مردم يمن به دنبال سرنگون كردن رژيمي بودند كه 33 سال با حمايت آمريكا بر سرنوشت يمني ها چيره شده بود.
" علي القحوم " درباره گفت و گوي ملي كه دولت يمن قرار است در اين كشور برگزار كند، اظهار داشت: گفت و گوي ملي كه دولت به دنبال برگزاري آن است، به هيچ وجه نمي تواند دستاوردي داشته باشد. زيرا اين گفت و گو در شرايطي برگزار مي شود كه استعمارگران آمريكايي همچنان در كشورمان هستند.
وی ادامه داد: تا وقتي كه خاك سرزمينمان در دست متجاوزاني باشد كه حاكميت هوايي و زميني كشورمان را نقض مي كنند و هواپيماهايشان مردم بي گناه ما را مي كشند، گفت و گو نمي تواند معنايي داشته باشد.
26

پربیننده ترین خبرها