اعلام جنگ گروه سلفی در موریتانی از داخل زندان

اعلام جنگ گروه سلفی در موریتانی از داخل زندان
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 13:07

گروه سلفي موسوم به "انصار شريعت در سرزمين شنقيط " از داخل زندان عمومي موريتاني اعلام موجوديت كرد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم " شنقيط " شهري در موريتاني است كه پيشينه احداث آن به سال 160 هجري بازمي گردد.
اين گروه سلفی در بيانيه اي تأکید کرد: اعلام موجوديت اين گروه، احساس نيازي براي مقابله با درد و رنج هايي است كه امت اسلامي در شرق و غرب جهان متحمل مي شود، به ويژه در موريتاني كه درگير جنگي بي امان و آشكار بر ضد دين اسلام و تلاش براي دور كردن مسلمانان از دين و سنت پيامبر خداست.
اين بيانيه كه با امضاي "احمد سالم بن الحسن" منتشر شده است، سلفي گري را به عنوان محور فعاليت اين گروه اعلام كرده و آورده است: ما فقط بخشي از سلفي ها محسوب مي شويم و نماينده افكار و انديشه‌هاي غيرسلفي‌ها نيستيم. با اين حال از همه مسلمانان دفاع خواهيم كرد و خواهان حاكميت دين خدا در هر شرايطي هستيم.
" انصار شريعت در سرزمين شنقيط " اهانت به پيامبر اسلام (ص) از طريق كاريكاتورهاي اهانت آمیز و همچنين توهين به دين اسلام را به مثابه اعلام جنگ غرب با اسلام و رهبران مسلمانان دانست و تاكيد كرد: آن ها پس از ناکامی در شكستن اراده ملت ها در آزادي خواهي و تلاش براي رهايي يافتن از وابستگي به غرب؛ راه جديدي را برای ورود مستقيم به "جنگ منافع" از طريق ايجاد وحشت در ميان مسلمانان در پيش گرفته اند.
اين گروه تاكيد كرد: مي دانيم جنگ كفار با مسلمانان از زمان سقوط خلافت تا به امروز جنگ صليبي تازه اي بر ضد مسلمانان بوده است به همين سبب ما نيز با صدور اين بيانيه " جنگي متقابل " را اعلام مي كنيم كه تاريخ بر آن گواهي خواهد داد.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها