تهدید نظامی، به دورترین "آرشیو" منتقل شده است

تهدید نظامی، به دورترین
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 20:45

رئیس کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه معتقد است که تهدید نظامی غرب علیه ایران به طور محسوس کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، الکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون روابط بین المللی مجلس دوما امروز چهارشنبه در نشستی خبری در مسکو گفت: لهجه تند آمریکا نسبت به ایران تغییر کرده است. در تابستان گذشته احتمالات زیادی درباره حمله نظامی علیه ایران شنیده می شد، اما اکنون چنین اظهاراتی را از غرب و آمریکا نمی شنویم. گویا گزینه حمله نظامی به ایران، از روی "میز" اوباما، به "دورترین" قفسه در دفتر رییس جمهور آمریکا منتقل شده است.
وی با اشاره به اظهارات جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ درباره حل مساله هسته ای ایران از راه دیپلماتیک اعلام کرد: کشورهای اروپایی نیز به این نتیجه رسیدند که مساله هسته ای ایران باید از راه سیاسی حل شود.
وی همچنین به واکنش اروپایی ها به اظهارات علی اکبر صالحی درباره برنامه هسته ای ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ اشاره کرد و گفت: مواضع مسئولان اروپایی نسبت به مواضع صالحی منفی بود و این نشان می دهد که "شرکای اروپایی ما" نمی خواهند به اظهارات مقامات ایرانی و مواضع آنها درباره برنامه هسته ای گوش فرا دهند، اما در عین حال از گفتگو و مذاکره دم می زنند.

پربیننده ترین خبرها