تظاهرات گسترده در دومین سالگرد انقلاب بحرين

تظاهرات گسترده در دومین سالگرد انقلاب بحرين
پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 - 08:56

العالم - تظاهرات گسترده مردم بحرين در دومين سالروز انقلاب اين كشور ، از صبح امروز ( پنجشنبه ) در مناطق مختلف آغاز شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اين تظاهرات در شرايطي برگزار مي شود كه سركوب گسترده اعتراض هاي مردمي توسط نيروهاي رژيم آل خليفه در اين كشور همچنان ادامه دارد .
برخي منابع از حمله نيروهاي امنيتي به معترضان با گلوله هاي ساچمه اي در شروع تظاهرات خبردادند.
عصر ديروز نيز در دوازده منطقه  بحرين تظاهرات برگزار شد كه نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه با گازهاي سمي و بمب هاي صوتي آنها را سركوب كردند.
تظاهرکنندگان با شعارهای ضد رژیم آل خلیفه تلاش کردند خود را به میدان لؤلؤه سمبل انقلاب این کشور برسانند اما نيروهاي رژيم از ورود مردم به این ميدان جلوگيري كردند.
بحرين از دوسال پيش شاهد تظاهرات و اعتراض هاي  مردمي براي دستيابي به آزادي و دموكراسي و حكومتي منتخب است كه با سركوبگري رژيم بحرين و نيروهاي اشغالگر سعودي مواجه شده است و درجريان آن تاكنون دهها نفر به شهادت رسيده اند. 
سازمان های حقوقی مختلف از دو سال پیش تاکنون خواستار محقق کردن مطالبات مردم هستند ولی نیروهای امنیتی بحرین همچنان به سرکوب تظاهرکنندگان بی دفاع می پردازند . 
ائتلاف جوانان انقلاب 14  فوریه بحرین مردم را به اعتصاب عمومی ونافرمانی مدنی در روز (پنجشنبه) و حضور در میدان لؤلؤه فراخوانده است.
میدان لؤلؤه در سال 2011 صحنه اعتراضات مردمی بود که نیروهای امنیتی پس از یک ماه معترضان را دراین میدان سرکوب کردند و به تجمع گسترده آنان پایان دادند.
تظاهرکنندگان دیروز در شعارهای خود اعلام می کردند که بحرین نیاز به راه حلی جامع و کامل دارد که به دیکتاتوری پایان دهد و حقوق مردم را به رسمیت بشناسد.
درهمین حال منابع خبری آگاه نیز به شبکه العالم اطلاع دادند که یک زن بحرینی ساکن منطقه ابوصیبع که چند روز پیش به علت استنشاق  گاز اشک آور بیمار شده بود ، دیشب (چهارشنبه) شهید شد. 
این منابع افزودند : نام این زن امینه سید مهدی است که علت مرگ وی استنشاق گاز اشک آور اعلام شده است.
منابع مذکور افزودند : صدای الله اکبر دیشب در مناطق مختلف بحرین در اعتراض به تداوم حکومت آل خلیفه به گوش می رسید .
نیروهای امنیتی همچنین تظاهرات گسترده ای را که در منطقه العکر برگزار شده بود ، سرکوب کردند و با تظاهرکنندگان به سختی درگیر شدند . مناطق المالکیه ، دمستان ، کرزکان و صالح نبی نیز صحنه تظاهرات گسترده مردمی بود که تظاهرکنندگان شعار سرنگونی رژیم حاکم را سرمی دادند. 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها