انقلابی بحرینی:

انقلاب بحرین در بین انقلاب های دیگر متمایز است

انقلاب بحرین در بین انقلاب های دیگر متمایز است
پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 - 22:17

العالم - دبیرکل انجمن عربی - اسلامی حمایت از مقاومت بحرین، انقلاب این کشور را در میان انقلاب های عربی به عنوان یک انقلاب مردمی مسالمت آمیز و از نظر فرماندهی، اهداف و اقدامات، متمایز توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از قاهره، دکتر "یحیی غدار" روز پنجشنبه در گردهمایی که به مناسبت دومین سالگرد انقلاب مردم بحرین، در قاهره برگزار شد در سخنانی، اظهار داشت: تمام اقشار روشنفکر جامعه بحرین عزم و آمادگی شان را برای محقق شدن مطالبات مدنی خود به نمایش گذاشتند و با خون گرم ، سینه های سپر شده و دست های خالی بر قضیه فلسطین و مقابله با استبداد و سیاست سرکوب کشورهای عربی و تا دندان مسلح خلیج فارس پافشاری می کنند.
غدار با اشاره بر این که انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین سیاست یک بام و دو هوای کشورهای غربی - عربی را رسوا کرد، افزود: کشورهای غربی - عربی می خواستند درست در زمانی که تمام امکانات مالی و نظامی خود را برای مزدوران و گروهک های تروریست مسلح و به منظور سرنگونی نظام سوریه بسیج کرده و نام آن را هم دفاع از ملت سوریه گذارده بودند، با جلوه دادن انقلاب مردم بحرین به عنوان یک اقدام مذهبی آن را در نطفه خفه کنند که نتوانستند.
وی ادامه داد: ملت سوریه نه این نوع حمایت و نه هیچگونه دخالت خارجی ویرانگر را نمی پذیرد و برعکس مشتاق گفت وگو و اصلاح است و به رهبری حکیمانه اسد و لزوم وحدت کشورش که نقش موثری در مقاومت عهده دار است، ایمان دارد.
در این مراسم افرادی همچون سید "هادی موسوی"، نمایندۀ مستعفی مجلس و رئیس اداره آزادی های انجمن الوفاق بحرین، دکتر "عصام نعمان" و دکتر "حسن موسی" و تعدادی از فعالان فرهنگی جهان عرب نیز حضور داشتند.
در ادامه این مراسم سید هادی موسوی نیز در سخنانی بااشاره به حقانیت انقلاب و ملت آزادی خواه آن، گفت: ملت بحرین، مردمی هستند که برای طرد تمام اشکال دیکتاتوری و شعار نخ نمای قانونگرایی پادشاه و اطرافیانش به پا خاسته اند.
وی تاکید کرد: خواسته مسالمت آمیز ملت بحرین برای مردمسالاری بر پایه عدالت و آزادی و دموکراسی بازتاب مثبتی در مواضع داخلی و خارجی داشته تا جایی که منجر به تعیین روزی با عنوان روز جهانی حمایت از دموکراسی در بحرین گردید.
موسوی ادامه داد: از این رو ملت بحرین تنها نیست و همین امر از امکان ناتمام ماندن مسیری که در پیش گرفته می کاهد، همچنانکه امید پیروزی را علی رغم سرکوب و کشتار رژیم آل خلیفه قوت می بخشد، سرکوبی که با پشتیبانی نیروهای کشورهای عرب خلیج فارس و تحت تاثیر سیاست های منفعت طلبانه آمریکا و صهیونیسم صورت می گیرد.
دکتر حسن موسی نیز در سخنانی با اشاره به وضعیت انقلاب مصر گفت: حوادث امروز مصر بیش از آنکه شبیه جشن دومین سالگرد پیروزی انقلاب باشد شبیه به آغاز یک انقلاب جدید است.
وی افزود: سرنوشت انقلاب مصر در دست مردمی است که در خیابانها حضور دارند و این حضور علی رغم سرکوب و خفقان ادامه خواهد داشت و این جنبش مردمی جز با برقراری دموکراسی و التزام به اصول ملی، قومیتی و اسلامی و درراس آنها قضیه فلسطین متوقف نخواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها