وقتی شیخ سلفی در برنامۀ زنده "کم" می آورد!

جمعه 27 بهمن 1391 - 10:17

مبلّغ سلفي مصری و صاحب فتوای معروف "مباح بودن خون تظاهرکنندگان مصری" که در برنامه زنده تلویزیونی حضور یافته بود، هنگام مطرح شدن انتقادات میهمان برنامه، برای نشان دادن بی توجهی به او مشغول ساختن "قایق" کاغذی شد و در ادامه "کفش" خود را به نشانۀ تهدید وی از پا در آورد و روی میز گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حضور یک شیخ سلفی مصری به نام شیخ احمد محمود عبدالله، (مدیر شبکه تلویزیونی خصوصی "امت" و صادرکننده فتوای قتل راهپیمایان مصری) در یک برنامه زنده، موجی از انتقادات را از سوی میهمانان برنامه به سوی وی سرازیر کرد و او را به واکنش های منفعلانه و مضحک واداشت.
احمد دومه، فعال سیاسی مصری و میهمان دیگر برنامه شبکه تلویزیونی امت از این مبلغ سلفی به علت صادر کردن فتوای قتل مخالفان انتقاد کرده بود.
این واکنش مدیر سلفی شبکه امت جار و جنجال زیادی را به راه انداخته است .
احمد دومه که در برنامه "ساعت ده" شبکه تلویزیونی "دریم" حضور یافته بود، در واکنش به اقدام ناپسند شیخ سلفی گفت: متأسفانه ما با گروهی مواجه هستیم که بر طبل دین یا سیاست یا هنر می کوبند و برای دولت سینه چاک می کنند وهیچ ارزشی برای مخالفان قائل نیستند. وقتی هم که با نظر مخالف یا انتقاد مواجه می شوند، مثل جناب شیخ بزرگ عمل می کنند که الان در مقابل من مشغول ساختن قایق کاغذی است!
دومه در ادامه گفت: اینها هیچ نشانه ای از دین  اخلاق و انسانیت در خود ندارند و همین کار او بهترین دلیل بر این مدعاست و همۀ بینندگان خود شاهد هستند. 
مجری برنامه هم در حالی که شیخ سلفی مشغول ساختن قایق دوم بود، به او گفت: اگر ساخت قایق به پایان رسیده، لطفا پاسخ بدهید! 
شیخ سلفی که از سخنان احمد دومه به خشم آمده بود، پس از پرخاش و تندی و بیان مطالب توهین آمیز، کفش خود را به علامت توهین و تهدید از پا بیرون آورد و روی میز گذاشت. مجری برنامه هم فوراً برنامه را قطع کرد و از بینندگان پوزش خواست. سپس عوامل پشت صحنه برنامه، این شیخ وهابی را از استودیو بیرون بردند.
شیخ احمد محمود عبدالله معروف به ابواسلام، علاوه بر صدور فتوای قتل راهپیمایان، از زنان مصری که در میدان التحریر ضد محمد مرسی رئیس جمهوری مصر تظاهرات می کنند، انتقاد کرده و گفته بود: زنانی که به میدان التحریر می روند، شرافت خود را زیر پا می گذارند و با این هدف به میدان التحریر می روند که مورد تجاوز قرار گیرند(!)
احمد دومه نیز در واکنش به اظهارات مذکور شیخ عبدالله گفت: کفش زیر پای یک زن مصری بهتر از صدها شیخ امثال اوست. مردان واقعی مصر هیچ گاه چنین سخنانی را درباره زنان کشورشان بر زبان نمی آورند.
این شیخ سلفی هفته گذشته در پاسخ به بیانیه سازمان های حقوقی در محکومیت تعرض به 25 فعال زن سیاسی و اجتماعی در میدان التحریر، ضمن توجیه این اقدام غیر انسانی گفته بود: "زنانی که برای اعتراض به دولت به میدان التحریر می روند، برای همین به آنجا می آیند که مورد تجاوز قرار گیرند".
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها