250 زخمی بر اثر سقوط تودۀ شهابسنگ در روسیه

جمعه 27 بهمن 1391 - 13:27

برخورد تودۀ شهابسنگ ها به منطقه اورال روسیه، صبح امروز در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بنا بر اعلام وزارت کشور روسیه بیش از 250 نفر در این حادثه زخمی شده اند که حال سه تن از آنان وخیم است.
سخنگوی وزارت کشور روسیه همچنین تصریح کرد: بر اثر سقوط شهابسنگ ها خسارت هایی هم به 6 شهر این منطقه وارد شده است.
به گفتۀ وی، با نزدیک شدن یک شهابسنگ به زمین و ورود آن به طبقات بالایی جو، انفجاری رخ داده و این شهابسنگ را به قطعات کوچک تقسیم کرده است. شاهدان عینی، سوختن یک شیء را در آسمان مشاهده کرده و سپس شاهد برخورد آن با منطقه ای تقریبا خالی از سکنه بوده اند. اما قطعات کوچکتر شهابسنگ به برخی ساختمان های دورتر برخورد کرده و خساراتی برجا نهاده است.
شهاب ها اجرام آسمانی بر جا مانده از عبور سیارک ها و ستاره های دنباله دار هستند که هنگام ورود به جو زمین، بر اثر سرعت زیاد و تماس با لایه های هوا افروخته می شوند و معمولا اثری از آنها بر جا نمی ماند. اما قطعات بزرگتر، کاملا از بین نمی روند و بخشی از آنها به زمین می رسد که آن را "شهابسنگ" می نامند.
شهابسنگ ها منبع اطلاعات باارزشی درباره چگونگی شکل گیری ستارگان و سیارات هستند و آنها را با افزودن پسوند "یت" به نام منطقه ای که با آن برخورد کرده اند، نامگذاری می کنند. بدین ترتیب شهابسنگ های روسیه را باید "اورالیت" 1 و 2 و.. نامید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها