دعوت معاون فراری صدام به "راهپیمایی" به سوی بغداد

دعوت معاون فراری صدام به
جمعه 27 بهمن 1391 - 14:07

در حالی که علما و مراجع اهل سنت عراق در راستای حفظ منافع ملی کشور، فتوای منع راهپیمایی به سوی بغداد را صادر کرده اند، معاون سابق و فراري "صدام حسين" ديكتاتور معدوم عراق در جدیدترین اقدام تحریک آمیز خود، با انتقاد شدید از این فتواها، خواستار حركت معترضان به سمت پايتخت شد.

به گزارش روز جمعه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، "عزت الدوري" معاون سابق صدام ديكتاتور معدوم عراق، با سوء استفاده از ادامۀ اعتراضات در برخی مناطق عراق و با وجود مخالفت علمای اهل سنت و گروه هاي سياسي و مردم، خواستار حركت به سمت بغداد و ابطال فتواهايي شد كه حركت به سمت بغداد را منع مي كند.
الدوري، رهبرِ خودخواندۀ حزب منحل بعث، با انتقاد شدید از مراجع و روحانيون اهل سنت كه فتوايي در به تعويق انداختن حركت به سمت بغداد صادر كردند، مدعی شد كه اظهارات بعضي شخصيتهاي ديني بر اساس قاعده "دفع شر مهم تر از كسب منفعت است"، مطرح شده و به همين دليل از تظاهركنندگان مي خواهند حركت به سمت بغداد را متوقف كنند.
وي  ادعا كرد كه اين قاعده كاملا با حركت به سمت بغداد مطابقت دارد!
الدوري از شهروندان عراقي خواست تا به اين فتواهای "باطل" توجهي نكنند و به سوی پایتخت به حرکت درآیند.
اين درحالي است كه سران حزب بعث به دليل كشتار بي رحمانه مردم در زمان حاكميت صدام حسين، از سوي مردم و دستگاه قضايي عراق تحت تعقيب هستند.
از سوي ديگر منابع سياسي مسئول پیگیری اعتراضات و مطالبات مردم، پيام عزت الدوري را "برگ برنده" در دست کسانی دانستند كه مخالفان دولت عراق را به وابستگي به حزب منحل بعث و یا گروهک القاعده متهم مي كردند. سخنان سابق الدوري در اين خصوص بر درخواستهاي معترضان تاثيري منفي گذاشت و نمايندگان معترضان، با تاکید مکرر بر مخالفت با سخنان وي، تصریح كردند که تحركات آنها هيچ گونه ارتباطي با بعثي ها ندارد.
اين پيام در حالي مطرح می شود كه كميته هاي هماهنگي تظاهركنندگان، بنا به درخواست علما و مراجع اهل سنت  تظاهرات امروز (جمعه) در بغداد را رسما به تعويق انداخته اند.
200 تن از شخصيت هاي ديني و شيوخ عشاير كه نماينده تظاهركنندگان در 6 استان عراق (شامل كركوك، صلاح الدين، دياله، بغداد، نينوا و الانبار) هستند، تصميم گرفتند كه از حركت به سمت بغداد عقب نشيني كنند.
 

پربیننده ترین خبرها