عضو شورای نهضت اسلامی تونس:

چپی های افراطی، چهره تونس را مخدوش می کنند

چپی های افراطی، چهره تونس را مخدوش می کنند
جمعه 27 بهمن 1391 - 18:46

العالم - عضو شورای جنبش نهضت اسلامی تونس چپگرایان افراطی را به مخدوش کردن وجهه این کشور خصوصاً پس از ترور یک فعال سیاسی به نام " شکری بلعید " متهم کرد.

 "فرجانی دغمان" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: چپگرایان افراطی هیچ سنخیتی با دمکراسی ندارند و آینده و امنیت تونس را به خطر انداخته اند.
وی که عضو کمیته مالی مجلس مؤسسان تونس نیز است با تاکید بر این که نباید به قضیه ترور شکری بلعید که نخستین مورد ترور فعالی سیاسی در تونس است، دامن زد، اظهار داشت: با وجود مشکلات و بحران ها در تونس نباید وجهه کشور را با بزرگ نمائی مشکلات مخدوش کرد و با حاشیه سازی و بزرگ نمائی اوضاع کشور را وخیم جلوه داد. 
عضو شورای نهضت اسلامی تونس افزود: در تونس انقلاب شده و این انقلاب باید آزادی و دمکراسی را برای مردم به ارمغان بیاورد و مطمئناً انقلاب مراحل اولیه خود را طی می کند و بروز مشکلاتی در ابتدای انقلاب امری طبیعی است و نباید مشکلات  را بزرگ جلوه داد. 
دغمان درباره احتمال دخالت طرف های خارجی در امور داخلی تونس برای برهم زدن امنیت این کشور و جلوگیری از تحقق اهداف انقلاب نیز گفت: این مساله جزو احتمالات است ولی من معتقدم که مشکل تونس وجود چپگرایان افراطی است، آنها به اصول دمکراسی ایمان ندارند و همراه با دیگر گروه های مخالف، نتایج انتخابات تونس را قبول ندارند و تلاش می کنند که در فرصت مناسب فتنه ایجاد کنند ولی باید بدانند که اگر فعالیت های آنان جنبه مسالمت آمیز نداشته باشد و آینده و امنیت تونس را به خطر بیندازند، با برخورد قاطع قانون مواجه خواهند شد.  
وی همچنین درباره خبر "حمایت مالی عربستان و قطر از گروه هائی خاص در تونس از جمله سلفی ها برای مقابله با دولت " نیز گفت: من به عنوان رئیس کمیته مالی مجلس مؤسسان از حجم بودجه تونس مطلع هستم و تاکنون با مساله حمایت مالی عربستان و قطر از گروه های خاص (سلفی ها و وهابی ها) در تونس مواجه نشده ام هر چند دولت وام ها و کمک های مالی از عربستان و قطر دریافت می کند ولی این وام ها و کمک ها برای متشنج کردن اوضاع تونس هزینه نمی شود.
عضو کمیته مالی مجلس مؤسسان تونس با اشاره به وضعیت فعلی تونس گفت: گروه های سازمان یافته ای در تونس فعالیت می کنند که هدفشان جلوگیری از تحقق اهداف انقلاب است و تصور می کنند که می توانند از قضیه ترور شکری بلعید برای ایجاد فتنه استفاده کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه تحقیقات درباره ترور بلعید آغاز شده و این تحقیقات ماهیت عاملین ترور وی را مشخص خواهد کرد.
fz-14-21:55

  

 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها