سلفی‌های تونس با پرچم القاعده گشت‌زنی می‌کنند

سلفی‌های تونس با پرچم القاعده گشت‌زنی می‌کنند
جمعه 27 بهمن 1391 - 19:44

سلفی های تونس با سوء استفاده از بحران سیاسی و ناامنی ناشی از ترور شُکری بلعید در اقدامی بی سابقه "گشت زنی" را در مناطق مختلف این کشور برای آنچه که به ادعای خود "برقراری امنیت" می نامند، آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر گشت شامل ده ها سلفی مجهز به باتوم است که با پای پیاده یا سوار بر موتوسیکلت یا خودرو در مناطق مختلف گشت می زنند و پرچم "القاعده" را با خود حمل می کنند. 
گروه سلفی افراطی "انصار الشریعه" که درپی اجرای احکام اسلامی در تونس است، در فیسبوک اعلام کرد که هدف از این گشت زنی ها حفاظت از نوامیس و املاک مردم است!
سلفی های تونس پس از ترور شکری بلعید در سایت های ارتباط اجتماعی اعضای خود را به گشت زنی در مناطق مختلف این کشور برای برقراری امنیت فراخواندند که این مساله نگرانی عمده ای را به وجود آورده است.
شکری بلعید فعال سیاسی تونسی روز ششم فوریه به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شد و اتحادیه حرف و مشاغل تونس روز هشتم همین ماه اعتصاب عمومی اعلام کرد.
گشتی های سلفی ها در مناطقی مانند مرکز استان صفاقس دومین استان بزرگ این کشور پس از تونس – پایتخت - ، سیدی بوزید و 6 منطقه پایتخت مستقر شده اند.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها