عضو انجمن حقوق بشر بحرین:

اصرار برمسالمت آمیزماندن، ویژگی انقلاب بحرین است

اصرار برمسالمت آمیزماندن، ویژگی انقلاب بحرین است
جمعه 27 بهمن 1391 - 23:10

العالم - عضو انجمن حقوق بشر بحرين، تاكيد كرد: آن چه انقلاب بحرين را متمايز مي كند، پافشاري انقلابيون بر مسالمت آميز نگه داشتن آن است.

"فلاح ربيع" عصر جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: يكي از مهم ترين ويژگي هاي انقلاب بحرين، پافشاري مردم و انقلابيون بر مسالمت آميز نگه داشتن آن است و رهبري چند رويكردي، چند طيفي و چندمذهبي نیز ويژگي دوم اين انقلاب است که این دو عامل باعث شده اين انقلاب از دو سال پيش تاكنون ادامه يافته و گسترش یابد.
وي افزود: رژيم آل خليفه سعي مي كند تا به شيوه هاي مختلف، مردم بحرین را به خشونت بكشاند اما همه تلاش هاي اين رژيم تاكنون به شكست انجاميده و نتوانسته ميان طوايف مختلف بحرین فتنه انگيزي كند و بافت يكپارچه انقلاب را از هم بگسلد.
ربیع ادامه دارد: رشته هاي پنبه شده رژيم آل خليفه در رويارو كردن سني هاي بحريني با شيعه هاي اين كشور، يكي از نمونه هاي ناكامي اين رژيم است.
عضو انجمن حقوق بشر بحرين با تاكيد بر اين كه رژيم آل خليفه نخواهد توانست خيزش انقلابي مردم بحرين را متوقف كند، خاطر نشان كرد: نظاميان اين رژيم در سركوب مردم بحرین از شيوه ها و ابزاري استفاده مي كنند كه از نظر قوانين بين المللي در برخورد با تظاهرات مردمی ممنوع است و كميته حقيقت ياب بسيوني كه توسط پادشاه بحرين تشكيل شده بود نيز در گزارش خود ثابت كرد كه خشونت هايي كه گاه در تظاهرات مردمی اتفاق مي افتد، نشات گرفته از پنهان شدن نيروهاي امنيتي وابسته به رژیم آل خلیفه در ميان مردم و درگير شدن با آنها صورت می گیرد.
وی با اشاره به نتایج گزارش كميته حقيقت ياب بسيوني، اظهار داشت: این گزارش ثابت كرد همه كساني كه به دست نيروهاي امنيتي آل خلیفه كشته شده اند، بر اثر خشونت بيش از حد و استفاده از سلاح هاي جنگي بوده است و اين نه تنها خلاف قوانين بحرين، بلكه خلاف قوانين بين المللي است و عاملان اين جنايت بايد بازخواست و محاكمه شوند.
ربیع در خصوص موارد اصلاح قانون اساسي توسط پادشاه بحرين نيز تاكيد كرد: اين اصلاحات در حد توصيه هاي گزارش كميته حقيقت ياب بسيوني نبوده اند؛ براي مثال كدام يك از مسئولان بحريني بنابه توصيه هاي گزارش كميته حقيقت ياب بسيوني محاكمه يا بازخواست شده اند؟
 فعال سیاسی بحرینی در پايان يادآور شد: مردم بحرين خواهان این هستند که منشا قدرت در كشور باشند و استقرار نظامي دموكراتيك و عدالت محور را در كشور خواهانند و اگر رژيم حاكم اين معيارهاي حقوقي بين المللي را محقق نسازد، ممكن است بحرين به سمتي پيش برود كه هيچ كس آرزوي آن را نمي كند.

15-13:50
26
 

پربیننده ترین خبرها