خبرنگار عراقی در گزارشی از سوریه نوشت:

تشکیل گروهک در سوریه با 3هزار دلار

تشکیل گروهک در سوریه با 3هزار دلار
شنبه 28 بهمن 1391 - 15:24

یک خبرنگار عراقی در گزارشی از گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه در گزارشی تأکید کرد، تشکیل یک "گردان" در سوریه کار بسیار ساده‌ای است که تنها برای آغاز به یک نیرو با 3 تا 4 هزار دلار سرمایه نیاز دارد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "غيث عبدالاحد" خبرنگار عراقي كه در ماه‌های گذشته بین گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه به گشت و گذار پرداخته و برای تهیه گزارش با عناصر آنها گفت وگو کرده است؛ در مقاله‌ای در یک نشریه انگلیسی تحولات اخیر سوریه را بررسی کرد.
وی خاطرنشان کرد: خاورميانه همواره از قابليت گسترده‌ای براي شكاف و چند دستگي برخوردار است؛ برخي اين مسئله را به بافت قومیتی و قبیله‌ای جوامع ارتباط می دهند، حتی برخی عامل آب و هوا را در این تحولات موثر می دانند!.
این خبرنگارعراقی تأکید کرد، بسیاری از گروه‌های مسلح در سوریه تنها توسط یک فرد تاسیس شده اند، که این فرد با يك پشتيبان و حامي مالي در ارتباط است؛ عناصر آنها نیز از خویشاوندان و افراد قبیله موسسان این گروه‌ها، تأمین می‌شود.
غیث عبدالاحد خاطرنشان کرد؛ عناصر مسلح از نبردی به نبرد دیگری می روند زیرا تشنه دستیابی به پول، نبرد و غنایم بیشتر هستند .. این گروه‌ها یا به صورت رسمی عضو "ارتش آزاد" هستند یا ترجیح می دهند که بگویند عضو این گروه هستند.
وی در خصوص مراحل تشکیل یک "گردان" (گروهک تروریستی) در سوریه گفت: تشكيل يك گردان به پنج گام نياز دارد، نخست نيازمند عناصر شبه نظامی است که این افراد را از میان جوانان بی کار داخلی یا عناصر خارجی جذب می کنند. دوم اینکه آنها سلاح مورد نیاز خود را از قاچاقچيان عراقی، ترک و سوریه تهیه می کنند؛ استفاده از افراد آشنا به رایانه نیز برای انتشار تصاویر ویدیویی ماموریت ها و همچنین جلب حمایت‌های مالی خارجی مثل سوری های خارج از کشور یا شیوخ ثروتمند کشورهای حاشیه خلیج فارس، عنصر سوم تشکیل اینگونه گردانها است. چهارمين گام دریافت ايدئولوژي، و در نهايت پنجمين گام تأمین پول است که برای راه اندازی یک گردان به 3 تا 4 هزار دلار در ماه نیاز است.

پربیننده ترین خبرها