جنبش النهضه، ابطال انتخابات تونس را نمی پذیرد

جنبش النهضه، ابطال انتخابات تونس را نمی پذیرد
يکشنبه 29 بهمن 1391 - 16:59

تونس، (العالم)- عضو دفتر رسانه ای جنبش النهضه گفت: پیشنهاد حل بحران کنونی تونس از طریق ابطال انتخابات، پذیرفتنی نیست.

"فیصل ناصر" روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: شعار کناره گیری جنبش النهضه برای حل بحران موجود در تونس، غیرمنطقی است و ما به بهانۀ حل بحران، انتخابات را - به عنوان یکی از پایه های دموکراسی- قربانی نخواهیم کرد.
عضو جنبش النهضه با اشاره به تظاهرات اخیر طرفداران این جنبش در تونس، گفت: النهضه با این تظاهرات مردمی بزرگ، این پیام را به گوش همه طرف های سیاسی رساند که این جنبش بر پایه باور عمیق به انقلاب و دموکراسی، به نتایج انتخابات پایبند است.
حامیان "النهضه" در راهپیمایی دیروز (شنبه)، ضمن اعلام حمایت از اسلامگرایان، رسانه های مغرض را عامل تشدید بحران تونس دانستند و با تشییع نمادین تابوت "رسانه"، فقدان رویکردهای حقیقت گرا در اطلاع رسانی تونس را یادآور شدند.
فیصل ناصر در ادامه با غیرواقعی خواندن ایده کناره گیری جنبش النهضه از عرصه سیاسی تونس، افزود: همه طرف ها در چارچوب انقلاب و دموکراسی باید از انتخابات – به ویژه انتخابات سال 2011 به عنوان اولین گام برای برقراری دموکراسی در تونس - حمایت کنند.
عضو دفتر رسانه ای جنبش النهضه با انتقاد از شعار مخالفان مبنی بر"یا هرج و مرج، یا کناره گیری النهضه" تاکید کرد: هر راه حلی که کناره گیری این جنبش از عرصه سیاسی را پیشنهاد کند، غیرواقع گرایانه است زیرا به معنای عبور از انتخابات و خواست مردمی است که به جنبش النهضه برای ایفای نقش در عرصه سیاسی تونس رای اعتماد داده اند.
این فعال سیاسی تونسی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: گفت وگوهایی که میان طرف های مختلف سیاسی تونس در جریان است، با هدف بازنگری در "مسائل اساسی" برای رسیدن به درک صحیح از بحران موجود انجام می شود.
 ناصر در پایان، آمادگی احزاب برای شنیدن دیدگاه ها و نقطه نظرات جنبش النهضه و طرف های همسوی این جنبش را گامی مثبت برای حل بحران موجود دانست.
MKH-16-03:15
 

پربیننده ترین خبرها