سیاستمدار انگلیسی: رفتن اسد به معنای ایجاد امنیت نیست

سیاستمدار انگلیسی: رفتن اسد به معنای ایجاد امنیت نیست
يکشنبه 29 بهمن 1391 - 18:01

العالم - عضو حزب محافظه کار انگلیس با اشاره به نگرانی غرب از حضور گروه های مسلح تکفیری در سوریه تأکید کرد، کناره گیری بشار اسد به معنای ایجاد امنیت در این کشور نخواهد بود.

"وفیق مصطفی" روز یک شنبه در گفت وگو با شبکه العالم، از کاهش کمک تسلیحاتی کشورهای غربی به گروه های مسلح فعال در سوریه (گروه های تروریستی) و نگرانی آن کشورها درباره پیامد روی کارآمدن احتمالی گروه های مسلح تکفیری در این کشور خبر داد و گفت: اوضاع سوریه تغییر کرده و بحران این کشور به سوی راه حل مسالمت آمیز پیش می رود.
 وی تاکید کرد: غربی ها می دانند که کناره گیری "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه از قدرت به معنای برقراری امنیت و آرامش در این کشور نخواهد بود از این رو به فکر چاره افتاده اند.
عضو حزب محافظه کاران انگلیس با اشاره به نقش ترکیه در بحران سوریه، اظهار داشت: ردپای ترکیه در بحران سوریه دیده می شود و دولت آنکارا به ده ها هزار سوری در خاک خود پناه داده تا بحران سوریه را بسیار بحرانی جلوه دهد.
مصطفی ادامه داد: حمایت از گروه های مسلح فعال در سوریه به نفع ترکیه نیست، زیرا این امر تأثیر سوء در امنیت و آرامش ترکیه خواهد گذاشت؛ چرا که ترکیه خود با بحران هایی مانند درگیری مسلحانه با کُردها مواجه است.
 وی خاطرنشان کرد: در کنار ترکیه برخی از کشورهای عربی نیز به بحران سوریه دامن می زنند و اتباع خود را در برای نبرد با ارتش سوریه عازم این کشور کرده اند.
عضو حزب محافظه کار انگلیس با بیان این که دولت سوریه در مقایسه با چند ماه گذشته قوی تر شده و در بسیاری از مناطق درگیری تسلط یافته، تاکید کرد: همه باید بدانند که بحران این کشور راه حلی بجز راه حل مسالمت آمیز و سیاسی ندارد. 
وفیق مصطفی خاطرنشان کرد: نظام سوریه باید پابرجا باشد زیرا تسلط گروه های مسلح بر امور این کشورعواقب بسیار خطرناکی برای منطقه و حتی جهان درپی خواهد داشت.
وی با بیان این که حمایت تسلیحاتی کشورهای غربی از گروه های مسلح فعال در سوریه (تروریست ها) در هفته های گذشته کاهش یافته، اظهار داشت: کشورهای غربی تحولات سوریه را خطرناک می دانند و معتقدند که حمایت تسلیحاتی از گروه های مسلح به نفع هیچ طرفی در منطقه نخواهد بود چرا که آینده انتقال انرژی در منطقه را به خطر می اندازد.
MKH-16-21:43
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها