پاسخ زنان مصری به گستاخی شیخ سلفی

پاسخ زنان مصری به گستاخی شیخ سلفی
يکشنبه 29 بهمن 1391 - 20:44

زنان مصری در اعتراض به گستاخی های یک شیخ سلفی، مقابل شورای عالی قضایی در مرکز قاهره تجمع کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نجیب جبرائیل فعال مسیحی مصری، با ارائه دادخواستی به دادستانی کل مصر، از " احمد محمد محمود عبدالله " معروف به "ابواسلام" به اتهام "اهانت به دین مسیحیت و فحاشی به زنان مصری" شکایت کرده است.
یک منبع قضایی مصر اعلام کرد: نجیب که رئیس اتحادیه حقوق بشر مصر است، در دادخواست خود، بازداشت و بازجویی از ابواسلام به علت اهانت به دین مسیحیت را خواستار شده است.
این منبع قضایی افزود: ابواسلام که مالک شبکه ماهواره ای "امت" است، در یکی از برنامه های این شبکه، مردم مصر را به "اهانت به انجیل" فراخوانده بود.
این شیخ سلفی هفتۀ گذشته نیز با حضور در یک برنامۀ زنده تلویزیونی، هنگامی که میهمان دیگر برنامه انتقاداتی را به وی وارد کرد، کفش خود را به نشانه تهدید و اهانت، از پا در آورد و روی میز گذاشت.
 
نجیب در دادخواست خود آورده است: ابواسلام، زنان مسیحی و مسلمان مصر را که برای مشارکت در تظاهرات به میدان التحریر در مرکز قاهره می روند، "بدکاره" خوانده و مدعی شده که این زنان برای این به میدان التحریر می روند که مورد تجاوز قرار گیرند.
در پی تجمع زنان مصری در برابر شورای عالی قضایی، نیروهای امنیتی در اطراف ساختمان شورا کمربند امنیتی ایجاد کردند و دو دستگاه خودروی زرهی سبک نیز مقابل شورا مستقر شده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها