تلاش قطر برای انتقال سلاح شیمیایی به سوریه

تلاش قطر برای انتقال سلاح شیمیایی به سوریه
يکشنبه 29 بهمن 1391 - 21:22

اسناد به دست آمده از سایت یک شرکت امنیتی انگلیسی که در رسانه ها منتشر شده، از تلاش قطر برای مجهز کردن گروه های مسلح سوریه به سلاح شیمیایی پرده برمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "روسیا الیوم" با انتشار تعدادی از این اسناد، فاش کرد که قطر پیشنهادی مبنی بر انتقال سلاح شیمیایی از لیبی به حمص برای تروریست های در حال نبرد با حکومت سوریه ارائه داده تا با استفاده از آن علیه مناطقی که تروریست ها برآن سیطره دارند و نسبت دادن آن به ارتش سوریه، زمینه برای دخالت نظامی خارجی فراهم شود.
سایت روسیا الیوم می نویسد: یکی از نامه های فاش شده از سایت شرکت امنیتی "بریتان دیبنسل" انگلیس نشان می دهد که این شرکت از سوی قطر پیشنهادی دریافت کرده که طبق آن، می بایست علاوه بر انتقال سلاح شیمیایی از لیبی به حمص، از چند اوکراینی برای صحبت در برابر دوربین و تظاهر به گرفتار شدن در دام ارتش آزاد استفاده کنند.
سایت روسی افزاید: تاریخ این نامه مربوط به روز بیست و چهارم دسامبر گذشته، یعنی همان روزی است که رسانه ها برای اولین بار ادعای استفاه ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در حمص را مطرح کردند.
متن نامه بدین شرح است: "ما درباره سوریه یک پیشنهاد جدید دریافت کرده ایم. قطری ها معامله خوبی را پیشنهاد داده و تاکید می کنند که  این ایده مورد تایید آمریکاست. طبق این پیشنهاد ما باید سلاح شیمیایی و بمب های گازی ساخت روسیه را که دولت سوریه احتمالا مشابه آن را دارد، از لیبی به حمص منتقل کنیم.
علاوه بر این آنها خواسته اند از چند اوکراینی که به زبان روسی سخن می گویند، برای اعتراف در برابر دوربین استفاده کنیم. هرچند من تصور نمی کنم ایده خوبی باشد، اما پول خوبی می دهند. نظر شما چیست؟"
ناظران روس تجهیز گروه های تابع القاعده در سوریه به سلاح شیمیایی از سوی برخی کشورهای منطقه را بعید نمی دانند، زیرا از این طریق می توانند با متهم کردن دولت سوریه، زمینه ساز دخالت خارجی در این کشور شوند.
کشورهای عربی (به ویژه عربستان و قطر) به همراه ترکیه، با تأیید و حمایت اربابان غربی خود، 23 ماه است که با اعزام تروریست ها از 25 کشور جهان و تجهیز آنها به جدیدترین سلاح های مرگبار، مردم و حکومت سوریه را هدف گرفته و  بحران بزرگی در این کشور رقم زده اند.
ترفند وجود سلاح شیمیایی در سوریه نیز یکی دیگر از توطئه های این کشورها علیه مردم سوریه است و آنها با این بهانۀ واهی می خواهند پای نیروهای ناتو را به قضیه سوریه باز کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها