"کورئا" برای سومین بار رئیس جمهور اکوادر شد

دوشنبه 30 بهمن 1391 - 10:51

" رافائل کورئا " با کسب بیش از 50 درصد آرا، برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "گیلرمو لاسو" رقیب اصلی کورئا دیشب رسما شکست خود را در برابر کورئا پذیرفت و اعلام کرد که به پیروزی وی احترام می گذارد.
کورئا در سخنانی در جمع هوادارانش در "کیتو" پایتخت اکوادور " ادامه انقلاب برای چهار سال دیگر" را خواستار شد.
کورئا که اولین بار در سال ۲۰۰۷ به ریاست جمهوری اکوادور رسید، تا حدود زیادی مسئول برقراری ثبات سیاسی در کشوری به شمار می رود که چند دهه کودتا و اعتراضات را تجربه کرده است.
وی که یک اقتصاد دادن ۴۹ ساله است، با مطرح کردن شعار "انقلاب شهروندی" به چهره ای محبوب در میان بسیاری از مردم عادی تبدیل شد؛ و دوستان زیادی در میان رهبران چپگرای آمریکای لاتین پیدا کرد.
نتایج شمارش بخشی از آرا نشان داد که کورئا ۵۶.۶ درصد از آرا را کسب کرده و ۲۴ درصد از رقیب اصلی اش "گیلرمو لاسو"  بانکدار سابق، جلوتر است.
پیش بینی می شد که هیچ یک از شش نامزد دیگر نتوانند بیش از پنج درصد آرا را کسب کنند.
او برای پرهیز از کشیده شدن رای گیری به دور دوم باید بیش از ۵۰ درصد آرا یا ۴۰ درصد به علاوه فاصله ای ده درصدی از نفر بعد از خود را به دست می آورد.
رئیس شورای انتخابات ملی پس از شمارش ۴۰ درصد آرا گفت که نتیجه نهایی خیلی متفاوت نخواهد بود.
کورئا به فاصله کمی بعد از بیانیه شورای انتخابات، پیروزی خود را اعلام کرد و گفت: "هیچ کس نمی تواند مانع این انقلاب شود. دست قدرت های استعماری کوتاه شده است و می توانید مطمئن باشید که در این انقلاب مردم اکوادور همه کاره هستند."

 26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها