توطئه آمريكا و عربستان براي تجزيه پاكستان

توطئه آمريكا و عربستان براي تجزيه پاكستان
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 22:34

اسلام آباد(العالم)- كارشناس پاكستاني از دامن زدن برخي كشورها از جمله آمريكا،عربستان و هند به تنش هاي فرقه اي با هدف تجزيه و تضعيف پاکستان خبر داد.

"ابوبكر صديق" امروز دوشنبه به شبكه خبري العالم گفت: گروه هاي فرقه گرايي كه به خشونت هاي طايفه اي و افكار تكفيري متوسل شده اند از سوي كشورهايي چون عربستان حمايت مي شوند.
این كارشناس در باره توطئه و طرح هاي برخي كشورها براي تضعيف و تجزيه پاکستان از طريق دامن زدن به تنش هاي فرقه اي و طايفه اي هشدار داد و تصريح كرد كه هند و آمريكا  نمي خواهند پاكستان كشوري قدرتمند و داراي ثبات باشد.
صديق اظهار داشت: اوضاع امنيتي پاكستان اينك براي كساني كه درصدد ايجاد نابساماني امنيتي در اين كشور هستند، مساعد شده است.
وي افزود: كساني كه در پاكستان دست به جنايت و انفجار مي زنند در حقيقت تروريست هايي هستند كه با توسل به افكار تكفيري سعي مي كنند، جنايت هاي خود را نتيجه اختلافات فرقه اي جلوه دهند، حالي است كه پيروان واقعي مذاهب مختلف دست به چنين جناياتي نمي زنند.
صديق تصريح كرد: اگر چه عربستان ميزان حمايت خود را از گروه هاي تكفيري كاهش داده ؛ ولي اين كشور و از جمله افغانستان، آمريكا و ديگر حاميان تروريست در پاكستان عواملي دارند كه از طريق آنها اهداف خود را دنبال مي كنند.
اين نويسنده و تحليلگربا بيان اين كه انفجارهاي پاكستان با اهداف سياسي خاصي صورت مي گيرد، گفت: اقليم بلوچستان پاكستان مستعد اختلافات سياسي، فرقه اي و قبيله اي است و  بدون حمايت احزاب سياسي و دستگاه نظامي دولت اين كشور قادر به كنترل اوضاع نخواهد بود.
براثر انفجار تروريستي روز شنبه (28 بهمن ماه) در شهر كويته در جنوب غربي پاكستان، كه در خيابان كراني در مركز شهر  در منطقه شيعه نشين رخ داد، 65 نفرکشته و بيش از 180 زخمي شدند.
اين دومين حمله تروريستي عليه شيعيان در كويته در طي مدت كمتر از دو ماه است. در انفجار ماه گذشته بيش از 120 نفر از شهروندان پاكستاني كه بيشتر آنان شيعه بودند، قرباني اقدام ضد انساني تروريست ها شدند.
MKH-18-16:45
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها