شنای مرسی خلاف جهت آب؛ هیاتهای صهیونیست درقاهره

شنای مرسی خلاف جهت آب؛ هیاتهای صهیونیست درقاهره
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:04

العالم - در تحولاتی که بر خلاف خواست و سمت و سوی اهداف اصلی انقلاب مردمی مصر است ، یک هیات صهیونیست وارد قاهره شد و با مقامهای این کشور در باره مسائل مختلف به گفت و گو نشست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم  منابع صهیونیستی اعلام کردند:هیأت اسرائیلی که دیروز (یکشنبه) وارد قاهره شد ، با مسئولان امنیتی مصر درباره موضوع هایی چون وضع امنیتی شبه جزیره سینا و روابط با فلسطینی ها گفتگو کرد.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت و سایت خبری " والا  Walla"  تعداد اعضای هیأت اسرائیلی را 5 نفر اعلام کردند ولی هویت آنها فاش نشد.
سایت خبری والا اعلام کرد: هیأت اسرائیلی با تعدادی از مسئولان دستگاه اطلاعات مصر درباره تداوم همکاری های امنیتی قاهره – تل آویو و مذاکرات غیرمستقیم اسرائیل و حماس گفتگو کرد.
این سایت خبری اسرائیلی افزود: یکی از اعضای حماس در مصاحبه با روزنامه الحیات چاپ لندن به مذاکرات غیرمستقیم حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر اذعان کرده است.
سایت والا اعلام کرد: یک هیأت اسرائیلی نیز روز پنجشنبه هفته گذشته با مسئولان امنیتی مصر درباره برقراری آتش بس در منطقه باریکه غزه، کاهش شدت محاصره این منطقه و انتقال کالا به آن گفتگو کرده بود.
والا خاطرنشان کرد: احمد محمد علی سخنگوی وزارت دفاع مصر به تازگی از تخریب 225 تونل در مرز این کشور با باریکه غزه خبر داده و نباید تخریب این تونل ها را بی ارتباط با دیدار هیأت های اسرائیلی با مسئولان مصری دانست زیرا این تونل ها طبق هماهنگی های اسرائیل و مصر تخریب شدند. 
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: این دومین سفر هیأتی اسرائیلی به قاهره در کمتر از یک هفته است زیرا یک هیأت اسرائیلی نیز پنجشنبه هفته گذشته سفری چند ساعته به مصر داشت.
پس از پیروزی انقلاب مردم مصر و سرنگونی رژیم دیکتاتوری مبارک که وابستگی شدیدی به صهیونیست ها داشت ، مردم مصر همواره خواستار قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی و لغو پیمان کمپ دیوید شده اند.
اعتراضهای مردم مصر پیامدهایی از جمله حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره را نیز در پی داشت؛ اما برخلاف خواست انقلابیون، در باره محکوم کردن رفتار صهیونیست ها با مردم غزه و اشغالگری فلسطین، از جانب سردمداران جدید مصر بعد از مبارک بخصوص محمد مرسی رئیس جمهوری عضو گروه اخوان المسلمین ، فعالیت جدی مشاهده نشده است.
در تازه ترین اقدام قاهره که مخالف نگرش انقلابیون این کشوراست، نیروهای نظامی مصر اوائل هفته گذشته تونل های نوار غزه را که مردم تحت محاصره این منطقه از آن برای وادرات کالاهای اساسی خود استفاده می کنند، به آب بستند.
این تونل ها از آن جهت برای فلسطینی ها اهمیت دارند که با توجه به محاصره هفت ساله اسرائیل علیه این منطقه ، ساکنان غزه از طریق این تونل ها حدود  30 درصد کالاهای اساسی خود را تامین می کنند.
از سال 2007 بعد از محاصره رژیم اشغالگر قدس، حدود 233 نفر از فلسطینی ها حین کار در این تونل ها کشته شده اند.
 

پربیننده ترین خبرها