دیدارهای مشکوک هیات امنیتی اسراییل در مصر

دیدارهای مشکوک هیات امنیتی اسراییل در مصر
سه شنبه 1 اسفند 1391 - 12:25

قاهره در چهارهفته اخير شاهد افزايش اعزام هيات ها و كادرهاي مختلف امنيتي رژيم صهيونيستي بوده است، هيات هايي كه ماموريتهاي امنيتي نامشخصي را درمذاكرات خود با مقامهاي امنيتي مصر، دنبال مي كنند.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اين ديدارهاي فشرده دوجانبه درست در آستانه سفر باراك اوباما رئيس جمهوري امريكا به منطقه آغاز شده است.
منابع آگاه قاهره در گفت وگو با پایگاه خبری المنار فلسطین اعلام كردند يكي از اين هيئت هاي امنيتي كه چند روز پيش در ديدار سه جانبه اسرائيل، مصر و امريكا حضور داشت؛ اقدامات مشترك مصر و اسرائيل در منطقه مرزي و انجام هماهنگي ها براي ممانعت از اقدامات مسلحانه ضد اهداف اسرائيلي از مرزهاي مصر را بررسي كنند.
لازم به ذكر است اين هيات امنيتي اسرائيلي كه مساله مزبور را دنبال مي كند هيچ رابطه اي با ديگر كادرهاي امنيتي اسرائيل ندارد زيرا ديگر كادرها مسئول بررسي تحولات اخير و اجراي توافقنامه اي هستند كه در چارچوب تفاهم در جنگ اخير نوار غزه با نظارت مصر و همكاري امريكا، ميان اسرائيل و جنبش حماس به وجود آمد و مبتني بر كاهش تدريجي محاصره نوار غزه تا رفع كامل آن است.
گفتني است مذاكره اخير با اقدامات جهت كاهش محاصره تحميلي گذرگاه هاي اسرائيل و غزه و هم چنين عمليات ميداني مقامات مصري در منطقه تونل ها به منظور مسدود كردن آن با ابزار مختلف همزمان شده است.
اين منابع افزودند: يكي از هيات هاي امنيتي اسرائيل كه به قاهره عزيمت كرده در فضايي كاملاً محرمانه چندين ساعت با مقامات مصري درباره رسيدن به توافق براي آزادي متقابل زندانيان اسرائيلي و مصري و پايان دادن به مسائل مربوط به زندانيان دو طرف با يكديگر مذاكره كردند.
منابع مطلع مصري خاطرنشان كردند: هيات امنيتي اسرائيلي پيامي با اين مضمون به مصر ارسال كرده و قرار است قاهره طي ديدار رسمي مقامات امنيتي كه آغاز هفته آتي خواهد بود ،بدان پاسخ دهند.
اين منابع معتقدند ضرورت حل و فصل مسائل مورد اختلاف و هم چنين تمايل دو طرف براي به ثمر نشاندن تلاش ها در خصوص مبارزه با قاچاق سلاح از صحراي سينا يكي از دلايل ترافيك خطوط هوايي قاهره و تل اويو و اعزام مقامات دو طرف است كه رژيم صهيونيستي بارها درباره آن با آمريكا سخن گفته و دو طرف تمايل دارند پيش از عزيمت اوباما به منطقه حل شود.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها