انتقاد فراکسیون مالکی از برخی گروه های سیاسی

انتقاد فراکسیون مالکی از برخی گروه های سیاسی
سه شنبه 1 اسفند 1391 - 15:20

بغداد (العالم)- نماينده فراكسيون "دولت قانون" در پارلمان عراق، با تأکید بر نقش القاعده در حملات اخير بغداد، اظهارات برخي گروه هاي سياسي را سرپوشي بر اين عمليات خونين دانست.

"علي شلاه" عضو فراكسيون دولت قانون، روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهارات اخير اسامه النجيفي رئيس مجلس عراق را "تنش زا و آمیخته به شائبه های طایفه ای" توصيف كرد و گفت: انفجارهاي اخير در بغداد از قبل برنامه ريزي شده بود و دليل آن نيز اظهارات برخي گروه هايي است كه خواهان كشاندن تظاهرات به بغداد بودند.
وي افزود: روشن شدن ابعاد اين روند به بررسي وضعيت منطقه نياز دارد از جمله اين كه وقايع سوريه و همه تغييراتي كه درمنطقه در حال وقوع است، با اين مساله ارتباط دارد.
شلاه با انتقاد از مسئولين استان هاي غربي عراق و تعدادي از نمايندگاني كه خواهان آزادي شمار زيادي از زندانيان متهم به انجام اقدامات گسترده تروريستي هستند، گفت: زماني كه ناامني ايجاد مي شود همان افرادي كه خواهان آزادي تروريست ها بودند، ضد دولت شعار سر مي دهند.
وي با تاكيد بر اين كه عراق هم اكنون فرايند سياسي بسيار پيچيده اي را پشت سر مي گذارد، گروه هاي تندرو، اعضاي فهرست العراقيه، اسامه النجيفي، رافع العيساوي و حزب اسلامي را مسئول برگزاري تظاهرات در استان هاي غربي دانست و افزود: آنها روحانيون و علماي مذهبي را به ايراد اظهارات طائفي فرا خواندند.
نماينده فراكسيون دولت قانون، از النجيفي، العيساوي و حزب اسلامي خواست تا به فتنه انگيزي ها و تنش زايي در عراق پايان دهند.
وي تاكيد كرد: همه گروه هاي شركت كننده در فرايند سياسي عراق خواهان كشوري متحد و نيرومند هستند اما اختلافات مانع از آن مي شود و برخي گروه هاي سياسي نيز به دليل ديدگاههاي شخصي خود مانعي بر سر راه طرح هاي خدمت رساني به شهروندان عراقي ايجاد مي كنند.
انفجارهاي روز يك شنبه (29 بهمن) كه چندين منطقه را در بغداد هدف قرار داد، دستكم 21 شهيد و 120 زخمي بر جا گذاشت.
Mal-18-21:45
 

پربیننده ترین خبرها