اروپا، شریک جرم تروریست ها در سوریه

اروپا، شریک جرم تروریست ها در سوریه
سه شنبه 1 اسفند 1391 - 22:36

نماينده مجلس الشعب سوريه، دور تازه تحريم هاي اتحاديه اروپا ضد اين كشور، همزمان با اعلام آمادگی برای "پشتيباني فني" از گروه هاي مخالف نظام را محكوم كرد.

" شريف شحاده " روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: تحريم هاي اتحاديه اروپا مردم سوريه را هدف گرفته و بار آن  بر دوش ملت است.
شحاده سپس در پاسخ به اين سوال كه "منظور غرب از پشتيباني فني از مخالفان چيست؟" گفت: آيا آن ها قرار است به مخالفان ادكلن بدهند يا سلاح؟! اين مساله ثابت مي كند كه غرب در تجاوزاتي كه به مردم سوريه مي شود، دست دارد.
وزراي خارجه اتحاديه اروپا در نشست اخیر خود در بروکسل، تحريم هاي سوريه ازجمله منع وارد كردن سلاح به سوريه را سه ماه ديگر تمديد كردند، اما مجهز كردن گروه هاي مسلح به ابزارهايي كه آنها را "غيركشنده و دارای کاربرد فنی" توصيف كرده اند، مجاز شمرده شده است.
شحاده افزود: آن ها با تحريم سوريه، در واقع به طور مستقيم، قوت روزانۀ مردم را هدف قرار مي دهند. در واقع چهره منافقانه غربي ها در مقابله با هرگونه بحران عربي براي همه آشكار شده است.
نماينده مجلس الشعب سوريه، خاطرنشادن كرد: اگر اتفاقاتي كه در سوريه افتاده است، در كشوري اروپايي مي افتاد يا كشوري كه وابسته به آن هاست، برخوردي كاملا متفاوت از آن ها مشاهده مي كرديم.
شحاده گفت: غرب به دنبال بحراني تر كردن مشكل در سوريه است، و گرنه اگر نيتي صادقانه داشتند، تحريم هاي اقتصادي سوريه را لغو، گروه هاي مسلح را تحريم و وارد كنندگان سلاح به سوريه را مجازات مي كردند.
نماينده مجلس الشعب سوريه با تاكيد بر اين كه بحران سوريه جز از راه سياسي و جز با گفت و گو قابل حل نيست، خاطر نشان كرد: مشخص نيست چرا اين همه مدت طول كشيد تا آمريكا و اروپا متوجه شوند كه حل بحران سوريه جز از طريق گفت و گو ممكن نيست. البته شكي نيست كه آمريكا و اروپا از آسيب هاي نظامي، سياسي، اقتصادي كه به سوريه وارد شد، خرسند شده اند.
وي افزود: اكنون براي همگان محرز شده است كه بر اساس گفته بشار اسد رئيس جمهوري سوريه، بحران اين كشور هيچ راه حلي جز گفت و گو ندارد. پيش از اين نيز روسيه بارها به اروپايي ها و آمريكايي ها يادآوري كرده بود كه مسير حل بحران سوريه، از دالان گفت و گو مي گذرد.
شحاده افزود: بحران سوريه از طريق گفت و گوي ملي حل خواهد شد و چاره اي جز روي آوردن به آن وجود ندارد.
وي همچنين درباره اعلام آمادگي "علي حيدر" وزير آشتي ملي سوريه براي گفت و گو (حتي با مخالفان مسلح) اظهار داشت: كسي كه به خود و طرح ها و ايده هاي خود اعتماد داشته و به گفت و گو باور داشته باشد، در واقع به سوريه اعتقاد دارد، بشار اسد نيز براي گفت و گو با همگان از جمله گروه هاي مسلح اعلام آمادگي كرده بود، به اين شرط كه سلاح را زمين بگذارند، زيرا كسي كه براي گفت و گو بر سر ميز مذاكره مي آيد، بايد عقل و تدبير با خود داشته باشد، نه سلاح .
26
 

پربیننده ترین خبرها