تروریست عربستانی در عراق به اعدام محکوم شد

تروریست عربستانی در عراق به اعدام محکوم شد
چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 11:31

دادگاه جنایی مرکزی شهر الکرخ در عراق، یک تبعه سعودی را به دلیل عضویت در یک تشکیلات تروریستی، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد: متهم مذکور توسط نیروهای امریکایی در جنوب غرب عراق، دستگیر شده و وی در جریان بازجویی به ورود غیرقانونی به خاک عراق از طریق مرزهای سوریه اعتراف کرده است.
این شورا افزود: این تبعه سعودی پس از ورود به عراق، به بهانه جنگ با نیروهای آمریکایی  به گروه تروریستی موسوم به "ارتش اسلامی" معرفی شد.
بر اساس این گزارش، شخصی به نام "ابوعلی" متهم را در منطقه "عرب جبور" بغداد مورد استقبال قرار داد. وی مسئول نقل و انتقال در مناطق الدوره را به عهده داشت. اما به دنبال فرار راننده خودروی حامل این فرد عربستانی، نیروهای امریکایی اقدام به بازرسی آن نموده و مقادیری سلاح و مهمات نیز در داخل خودرو کشف کردند.
این بیانیه می افزاید: دادگاه با شنیدن اظهارات متهم، همه تضمین های قانونی را برای وی فراهم کرد. اما بررسی گفته های متهم و اظهارات تیم دستگیرکننده وی، محکومیت وی و ورود به عراق با هدف ایجاد ناامنی را اثبات می نماید.
در بیانیه شورای عالی قضایی عراق همچنین آمده است، براساس بند اول ماده چهار قانون مبارزه با تروریسم و دلالت بند سوم ماده دوم همان قانون متهم به اعدام محکوم شد و این حکم همچنین براساس ماده 182 قانون بدوی قابل تجدیدنظر است.
محکومیت این شهروند عربستانی به اعدام سه روز پس از آن اتفاق افتاد که عراق و عربستان، توافق نامه تبادل محکومین را امضا کرده اند، و قرار است این توافقنامه سه ماه پس از امضای آن، عملی شود.

پربیننده ترین خبرها