ادعای عجیب بحرین درباره دخالت ایران

ادعای عجیب بحرین درباره دخالت ایران
چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 14:14

درحالیکه کمیته حقیقت یاب در بحرین تأکید کرده که به هیچ مدرکی در خصوص ادعای دخالت ایران در حوادث 14 فوریه دست نیافته، رئیس دستگاه امنیت داخلی بحرین در اظهاراتی عجیب مدعی آموزش و تسلیح مخالفان در این کشور از سوی ایران شد.!

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سرتیپ "طارق حسن الحسن" در کنفرانسی مطبوعاتی ادعا کرد اعضای گروهکی را در بحرین دستگیر کرده که ایران آنها را "آموزش" و "تسلیح" کرده است.
ادعای این مسئول بحرینی درحالی مطرح می‌شود که انقلاب مردم بحرین از آغاز آن در 14 فوریه طبق اذعان همه ناظران در داخل و خارج از این کشور کاملا مسالمت آمیز بوده است.
فعالان و انقلابیون بحرینی مطرح شدن اینگونه اتهامات و ادعاها از سوی مسئولان رژیم آل خلیفه را تلاشی از سوی این رژیم برای فرار از اتهام قتل تظاهرکنندگان و زنان و مردان بی دفاع در این کشور می دانند.
در همین راستا "علی فایز" رئیس انجمن "بحرینی‌ها برای آزادی" در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کشور بحرین ضد ایران و حزب الله لبنان گفت: "این اتهامات برای فرار رژیم بحرین از بحران داخلی و متهم کردن دیگران در خارج است".
فایز در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: دولت منامه سعی می کند کشورها و طرفهایی را که از مطالبات مشروع و حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین حمایت می کنند، بعنوان مسئول بحران این کشور معرفی کند.
وی تأکید کرد: محور "صهیونیستی – عربی" به دنبال آن است تا محور مقاومت در منطقه را با مطرح کردن اتهامات ساختگی هرچه بیشتر تحت فشار قرار دهد.
با وجود مسالمت آمیز بودن خیزش مردم بحرین در 14 فوریه 2011، رژیم آل‌خلیفه نیروهای نظامی و ارتش خود را به خیابانها ریخت و به سرکوب گسترده مردم پرداخت.
در پی ناتوانی آل‌خلیفه در سرکوب انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین، نیروهای نظامی سعودی با چراغ سبز آل‌خلیفه به بحرین اعزام شدند و علاوه بر کشتار مردم، مساجد و حسینیه های بسیاری را منهدم کردند.
کمیته حقیقت یاب به ریاست "قاضی شریف بسیونی" پس از انجام تحقیقات درباره حوادث بحرین پس از 14 فوریه با اذعان به قتل شهروندان، و بازداشت و شکنجه آنها به دست نیروهای امنیتی، و همچنین تخریب مساجد و حسینیه ها؛ تأکید کرد که به هیچ مدرکی در خصوص ادعای دخالت ایران در این حوادث دست نیافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها