نشانه‌ جدید انتفاضه صهیونیستها را نگران کرد

نشانه‌ جدید انتفاضه صهیونیستها را نگران کرد
چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 15:10

همبستگی گسترده فلسطینی‌ها با اعتصاب غذاي اسيران در زندان هاي رژيم صهيونيستي، سران این رژیم را از شكل گيري انتفاضه سوم بيمناك كرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرنگار کانال‌10 رژیم صهیونیستی در گزارشی تأکید کرد، تشدید اعتراضات فلسطيني‌ها در مناطق مختلف كرانه باختري برای اعلام همبستگی با اسيران فلسطيني؛ باعث افزايش بيم صهیونیستها از بروز انتفاضه سوم شده است.
گزارشگر کانال 10 خاطرنشان کرد: "فلسطینی‌ها در جریان تظاهراتی تحت عنوان جمعه شكستن سكوت در مناطق مختلف کرانه باختری تا نزدیک موانع اسرائيلي و ایست‌هاي بازرسي در قلنديا، الخليل و جلما‌  نزديك جنين  و روستاهاي نبي صالح،  عزون، قدوم، بدروس، نعلين و قبر راحيل در بيت لحم راهپيمايي كنند".
وی افزود: "گسترده‌ترين تظاهرات فلسطيني ها، نزديك ایست بازرسي بيتونيا نزديك زندان عوفر برگزار شد".
گزارشگر کانال 10 در ادامه خاطرنشان کرد: "تحصن فلسطینی‌ها زندان عوفر، پس از مدت كوتاهي با پرتاب سنگ به سمت نظاميان اسرائيلي و مرزبانان همراه شد و موجب زخم سطحي دو تن از سربازان اسرائيلي شد. نیروهای امنیتی در واكنش، از گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي براي متفرق كردن تظاهر كنندگان استفاده كردند".
"احمد الطيبي‌" نماينده پارلمان (‌كنست‌) رژیم صهیونیستی در اینباره به کانال 10 رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت شهادت اسرای فلسطینی بر اثر اعتصاب غذا، مناطق فلسطيني به آتش کشیده خواهد شد، و این رژیم مسئول پیامدهای این مسأله خواهد بود.
گزارشگر کانال 10 رژیم صهیونیستی تأکید کرد، مناطق فلسطيني از زمان حمله به غزه در عمليات موسوم " ستون هاي دود " تاكنون روي آرامش به خود نديده است و  با وجود آمادگی يگان مركزي ارتش این رژیم براي كنترل اوضاع و جلوگيري از گسترش تنش ها، سران این رژیم به خوبي مي دانند عمليات گسترده نظامي نيز نمي تواند در مناطق فلسطيني معجزه كند.
"غالب قنديل" نويسنده و تحليل گر سياسي در گفت و گو با برنامه " العين الاسرائيليه "  شبكه العالم، اظهار داشت: ترس و وحشت از شكل گيري انتفاضه سوم، در سال هاي اخير در ذهن سران رژیم صهیونیستی خانه كرده است. در اين ميان تلاش ها براي فرونشاندن آتش تحركات مردمي، در دوسال اخير نقش بر آب شد. از سوي ديگر مساله اسيران، به معضلي بزرگ براي رژیم صهیونیستی تبديل شد كه بروز اعتراضات و تحركاتي مستمر را در فلسطين سبب شده است.
" غالب قنديل " خاطر نشان كرد: علاوه بر مساله قدس و مساله شهرك سازي در مناطق فلسطيني، مساله اسيران نيز به عنوان خطري است كه مي تواند باعث آغاز انتفاضه سوم شود. رژیم صهیونیستی به هيچ وجه نمي تواند مشكل اسيران را حل كند.
اين تحليل گر سياسي در پاسخ به اين سئوال كه آيا اين تظاهرات و اعتراضات، به آزادي اسيراني كه دست به اعتصاب غذا زده اند، منتهي خواهد شد يا خير، گفت: رژیم صهیونیستی از باج دادن به مطالبات و اعتراضات فلسطيني به شدت بيمناك است، زيرا پذيرش هر يك از مطالبات فلسطيني ها، به مثابه شكستي براي این رژیم است.
26
 

پربیننده ترین خبرها