سیاستمدار تونسی:

تونس در مسیر آرامش و ثبات حرکت می کند!

تونس در مسیر آرامش و ثبات حرکت می کند!
چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 23:07

بيروت( العالم )– عضو کنگره قومی عربی تونس ، گفت: در پی ترور "شکری بلعید" از رهبران مخالفان دولت تونس و استعفای "حمادی الجبالی" نخست وزیر این کشور، اوضاع تونس به سوی آرامش پیش می رود.

احمد الكحلاوي" چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به این که مردم تونس تمام توطئه های دشمنان برای ایجاد فتنه و جنگ داخلی را ناکام گذاشته اند، تاکید کرد: همانطور که معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اذعان کرد، صهیونیست ها در صدد ایجاد فتنه و جنگ داخلی در تونس بودند.
معاون وزیرخارجه رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که این رژیم با اسلام و دولت اسلامی در تونس مقابله و از لائیک ها حمایت خواهد کرد.
الکحلاوی تصریح کرد: ملت تونس ترجیح می دهد تنها بماند تا این که در دام صهیونیست هایی بیفتد که همواره در صدد فتنه انگیزی و ایجاد جنگ داخلی در تونس هستند.
وی همچنین موضع فرانسه در قبال اوضاع کنونی تونس را به شدت محکوم کرد و گفت: وزیر کشورفرانسه اسلام در تونس را فاشیستی توصیف و به صراحت اعلام کرد که با حکومت اسلامگراها بر تونس مخالف است.
این عضو کنگره قومی عربی تونس در ادامه گفت: انتظار می رود که نخست وزیر مستعفی تونس با فراهم شدن شرایط و تحقق خواسته هایش، مکلف به تشکیل دولت فراگیر جدید تونس شود.
وی درپایان وحدت جنبش النهضه و سایر احزاب تونس، تدوین برنامه وحدت ملی و اجتناب از کشمکش و بداخلاقی های سیاسی را ضروری دانست و گفت: تونس در زمان کنونی به شدت  به همدلی، وفاق و دولت فراگیر ملی نیاز دارد.
tt-20-17:38   
 

پربیننده ترین خبرها