تظاهرات خانواده های زندانیان در پایتخت عربستان

تظاهرات خانواده های زندانیان در پایتخت عربستان
جمعه 4 اسفند 1391 - 13:55

خانوادۀ زندانیان عربستان سعودی روز پنجشنبه با برگزاری راهپیمایی در ریاض پایتخت این کشور، اقدام رژیم در بازداشت شهروندان بی گناه را محکوم کردند و اهالی القطیف در شرق این کشور نیز در اعتراض به اقدامات اخیر رژیم به ویژه حمله به منطقه العوامیه، به خیابان ها آمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اعتراض کنندگان با سر دادن شعارهایی، احکام اخیر در حق زندانیانی که بیشتر آنها بیش از 15 سال است بدون محاکمه به در زندان سر می برند را محکوم کرده و رفع همه اتهام ها و آزادی سریع آنان را خواستار شدند.
راهپیمایان، بازداشت افراد توسط رژیم آل سعود را "سیاسی" نامیدند و هدف از آن را بستن دهان مخالفان دانستند و از سازمان های حقوقی بین المللی خواستند تا هرچه زودتر، رژیم را برای آزادی  بدون قید و شرط آنان تحت فشار قرار دهد.
اهالی القطیف واقع در شرق عربستان نیز در اعتراض به اقدامات اخیر رژیم سعودی، به ویژه حمله به منطقه العوامیه و تیراندازی بدون هدف به منازل مردم به بهانه تلاش برای بازداشت سه تن از افرادی که  تحت پیگرد قانونی قرار دارند، دست به تظاهرات زدند.
اعتراض کنندگان با سر دادن شعارهایی، سرکوب شهروندان بی گناه را که خواهان  انجام اصلاحات سیاسی در کشور هستند، محکوم کرده  و بر ضرورت مجازات افرادی که در کشتار شهروندان بی گناه دست داشته اند؛ و در راس آنها محمد بن فهد وزیر کشور، تاکید کردند و از سازمان های حقوقی خواستند برای جلوگیری از ریخته شدن بیشتر خون مردم بی دفاع، اقدام کنند.
گفتنی است نیروهای امنیتی ویژه عربستان به فرمان وزیر کشور، با پشتیبانی بیش از 40 خودروی زرهی، روز سه شنبه به بهانۀ تعقیب 23 نفر از افراد تحت پیگرد متهم به  مشارکت دراعتراض های مردمی مسالمت آمیز سال 2011 در منطقه الشرقیه، به منطقه العوامیه در استان القطیف حمله کردند و منازل مردم و مناطق مسکونی را مورد تعرض قرار دادند.
 

پربیننده ترین خبرها