اخوان در اندیشه کنترل ارتش مصر است

اخوان در اندیشه کنترل ارتش مصر است
جمعه 4 اسفند 1391 - 16:31

منابع نظامی مصری در گفت و گو با روزنامه الاخبار نسبت به تبدیل ارتش به نهادی وابسته به جماعت اخوان المسلمین هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع افزودند: البته با این حال دعوت به اخوانی شدن ارتش مصر، موفق نمی شود. 
ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در همین راستا به فرماندهان ارتش دستور داد مانع از گسترش هر گونه رویکرد سیاسی یا معتقدات دینی برای خدمت به یک گروه خاص در نیروهای مسلح شوند.  
وی همچنین به منظور مقابله با شایعات منتشره درباره تبدیل ارتش به بازوی اخوان المسلمین که به روحیه نیروهای مسلح ضربه زده است، اخوانی شدن ارتش را تکذیب کرد.
همچنین صدقی صبحی رییس ستاد ارتش مصر در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی تسلیحات نظامی در ابوظبی گفت: ارتش از سیاست دور خواهد ماند اما برای حمایت از امنیت مصر آماده خواهد بود، لذا نیروهای مسلح طرفی در منازعات سیاسی نبوده و اجازه هرج و مرج نمی دهد.
در این بین، احمد محمد علی سخنگوی نیروهای مسلح مصر گفت: راننده یک دستگاه خودروی نظامی که شعارهای دینی را روی خودرو نوشته بود، با تدابیر قانونی مواجه می شود اما این به معنای رواج چنین پدیده ای در ارتش برای خدمت به اهداف سیاسی نیست.    
محمد ابوسمره دبیرکل حزب اسلامی شاخه سیاسی سازمان جهاد مصر گفت: اخوانی شدن ارتش غیرممکن است، البته توطئه ای علیه ارتش برای واردساختن آن به درگیری های سیاسی در جریان بود اما ما مانع از چنین امری می شویم.
وی دستگاه های امنیت ملی را به کمک نکردن به نیروهای مسلح با اطلاعات کافی درباره خرابکاران متهم کرد.    
عبدالمنعم کاطو عضو سابق شورای نظامی مصر نیز گفت: ارتش وارد پاسخگویی به ادعاهای اخوانی شدن نمی دهد چون تاریخ نیروهای مسلح مصر برای حفظ کشور برای همه آشکار است.   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها