سیاسیون، انقلابیون و مردم یمن:

تغییرات در یمن کند، اندک و نامحسوس است

تغییرات در یمن کند، اندک و نامحسوس است
جمعه 4 اسفند 1391 - 20:28

العالم، صنعا - سیاسیون یمنی معتقدند اهداف انقلاب این کشور تحقق نیافته و یک سال پس از به قدرت رسیدن رئیس جمهور جدید، پیشرفت محسوسی در کشور حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سیاستمداران یمنی می گویند یمن در بازسازی ساختار ارتش، مبارزه با فساد، ارتقای وضعیت اقتصادی، توسعه سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی شاهد هیچ پیشرفتی نبوده است.
"نبیل الشرجبی" استاد دانشگاه در رشته مدیریت بحران و منازعات سیاسی به العالم، گفت: عمده شکست دولت در موضوع بازسازی ساختار ارتش بوده و در مسائلی مانند مبارزه با فساد و پاکسازی نهادها از رژیم سابق پیشرفتی به دست نیامده که نشان دهنده مانع تراشی در مسیر تغییرات است.  
"باسم الحکیمی" از رهبران انقلاب جوانان مردمی، نیز گفت: یک سال پس از انتخاب عبدربه منصور هادی به سمت رئیس جمهور یمن، تغییرات کند است، اهداف انقلاب تحقق نیافته و رژیم سابق کاملا سرنگون نشده است.
در حالی که یک سال از ریاست جمهوری منصور هادی باقی مانده است، دو موضوع گفت و گوی ملی و بازسازی ساختار ارتش به عنوان دو چالش عمده مرحله انتقالی هنوز حل نشده مانده است.
عبد ربه منصور هادی در حالی همچنان سرگرم محکم کردن جای پای خود در یمن است که این کشور در حال از هم پاشیدن است. دخالت های رژیم سعودی از یک طرف و بی تدبیری هادی به همراه کارشکنی های بازماندگان رژیم صالح و فعالیت های تروریست های القاعده زوایای مختلف ناکارمدی ساختار سیاسی در یمن به شمار می رود.
22-10:58
 

پربیننده ترین خبرها