رژیم بحرین پزشکان را شکنجه می کند

رژیم بحرین پزشکان را شکنجه می کند
شنبه 5 اسفند 1391 - 12:15

یک پزشک زن بحرینی با تکذیب ادعاهای مسئولان رژیم آل خلیفه مبنی بر شکنجه نشدن پزشکان بازداشت شده، تأکید کرد: پزشکان در زندان تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانم دکتر "جلیله العالی" گفت: اعضای کادر پزشکی که اعترافات آنها در تلویزیون بحرین پخش شد، شکنجه شده و تحت فشار روحی قرار داشتند.
خانم العالی روز شنبه در مصاحبه با روزنامه "الوسط" بحرین با اشاره به فراخواندن شماری از پزشکان و تصویر برداری از اعترافات آنها که تاکنون پخش نشده، اظهار داشت: من در اعترافاتم فقط به نقش خودم در چادر پزشکی اشاره کردم. اما یکی از مسئولان تصویربرداری من را وادار به اعتراف به این جمله کرد که "داروهایی که در میدان اللؤلؤه استفاده شد به همه مردم تعلق داشت".
العالی تأکید کرد: من تحت تأثیر فشار روانی هنگام فیلمبرداری، این جمله را بر زبان راندم.
العالی با تأکید بر اینکه در روز فیلمبرداری پزشکان تحت شکنجه روانی قرار داشتند اظهار داشت: تکذیب شکنجه پزشکان و امدادگران از سوی مدیر رسانه ای وزارت کشور، کاملا عجیب است. زیرا وی خودش شاهد فیلمبرداری از اعترافاتی است که تاکنون منتشر نشده است.
این پزشک بحرینی گفت:  وادار کردن پزشکان به اعتراف، نوعی جنگ روانی و شکنجه به شمار می آید.
وی با اشاره به اینکه در بازجویی بدون هیچ دلیلی به او سیلی زده اند، اظهار داشت: پس از اینکه به من سیلی زده شد، شهادتین گفتم. اما ناگهان ضربه دوم را هم دریافت کردم. پس از آن بازجویی آغاز شد و من به بازگو کردن نقش خودم در مداوای بیماران پرداختم. اما ناگهان بازجویان بار دیگر مرا از جایم بلند کردند و یک سیلی دیگر به من زدند. کم کم احساس سرگیجه کردم.
العالی با اشاره به اینکه از پیامد و تأثیرات این فشارهای روانی هنوز رهایی نیافته، تأکید کرد: عجیب است که پس از شکنجه روحی و جسمی کادر پزشکی، هر گونه شکنجه نفی می شود؛ من شخصا شاهد این شکنجه بودم.
این پزشک بحرینی خاطرنشان کرد: آثار شکنجه جسمی پس از دو سال از بین می رود؛ اما شکنجه روحی پزشکان تحقیرآمیز بود. زیرا حتی در لحظاتی که شکنجه جسمی متوقف می شد آنها مورد فحاشی و توهین قرار می گرفتند.

پربیننده ترین خبرها