مخالفان مصری: دادستان کل باید استعفا دهد

مخالفان مصری: دادستان کل باید استعفا دهد
شنبه 5 اسفند 1391 - 18:03

العالم - گروه های سیاسی مخالف دولت مصر، استعفا یا برکناری دادستان کل این کشور را خواستار شدند.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري العالم، شماري از طرفداران گروه ها و احزاب سياسي - انقلابي مصر با تجمع و تظاهرات در مقابل ساختمان ديوان عالي قضايي این کشور در قاهره، بر ضرورت بركناري دادستان کل این کشور تاكيد كردند.
اين تجمع به درخواست شماري ازاحزاب سياسي و گروه های انقلابي مصر  در خيابان ها و ميادين قاهره برگزار شد.
"تيسير فهمي" رئيس حزب مساوات و توسعه مصر امروز (شنبه) در حاشیه این تظاهرات و در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: ما سرنگوني نظام حاكم را خواستاريم و حكومت فعلي نماينده ما نيست، بلكه دنباله رو نظام مخلوع مبارك است و تنها اتفاقي كه پس از انقلاب مصر رخ داد، حذف  مبارك از عرصه سياسي بود، اما سياست هاي رژیم وي همچنان پابرجاست.
"علي ابوهميله" عضو "جريان مردمي" مصر نيز به خبرنگار شبکه العالم گفت: نظام كنوني پس از كشتارهاي اخير، مشروعيت خود را از دست داده و امروز استان هاي مختلف مصر صحنه تظاهرات مردمي است كه محاكمه  سردمداران  قاتل مصر را خواستار هستند.
"کريمه الحفناوي" عضو جبهه مخالف "نجات  ملي مصر" نيز گفت: براي اجراي قانون، داستان کل مصر بايد استعفا دهد و طبق قوانين شوراي عالي قضايي كشور، دادستان جديد تعيين شود.
تظاهرات كنندگان نیز در این مراسم با تاكيد بر ضرورت محاكمه سران نظام حاكم  مصر، استعفاي دادستان كل اين كشور را كه از سوي "محمد مرسي" رئيس جمهوري مصر انتخاب شده، خواستار شدند.
در حالی این درخواست از سوی انقلابیون مصر مطرح می شود که پیش از این، آنها بركناري دادستان پيشين مصر را خواستار بودند که مورد موافقت  محمد مرسي قرار گرفته بود.
اما در مقابل، "عبدالمعطي ذكي" عضو ارشد حزب آزادي و عدالت مصر (شاخه سیاسی اخوان المسلمین) در اين باره گفت: سخن درباره بركناري دادستان كل کشور، سخني بيهوده است و پيش از اين جوانان انقلابي و گروه هاي سياسي درباره بركناري دادستان پيشين با هم به توافق رسيده بودند، اما اكنون بايد در اين خصوص رايزني و تحقيق شود.
به گفته ذكي، علت این درخواست آن است که هم اكنون برخی متخلفان دچار ترس شده اند، زيرا دادستان جديد درصدد است پرونده های زیادی را بازگشایی کند و "اسرار سياه" را افشا نماید.
MKH-23-10:4
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها