در اقدامی نمادین؛

معترضان مصری، "مراکز پلیس مردمی" دایر کردند

معترضان مصری،
شنبه 5 اسفند 1391 - 18:45

شماری از مردم استان پورت سعید مصر، در اعتراض به برخورد نیروهای امنیتی با اهالی این شهر، در اقدامی نمادین با ساخت سایبان هایی از چوب و برزنت، عزم خود را برای دایر کردن "مراکز پلیس با مدیریت مردمی" اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  گروهی از معترضان پورت سعید، صبح امروز، در زمین های اطراف خیابان محمدعلی در مجاورت زندان عمومی این شهر، دست به این اقدام نمادین زدند تا اعتراض خود را به شیوۀ برخورد نیروهای امنیتی با مردم اعلام کنند.
یک منبع حقوقی مصری در این باره به خبرگزاری یونایتدپرس گفت: معترضان مصری، پلاکاردی  در ورودی این سایبان ها نصب کردند که روی آن نوشته شده بود:
«دولت پورت سعید،
وزارت کشور،
ملت در خدمت ملت».
به گفته این منبع حقوقی معترضان استان پورت سعید با نصب پلاکارد دیگری، اعلام کردند که «مراکز جدید پلیس این استان به افسران، عناصر امنیتی و نیروهای پلیس مخفی امین و خوش برخورد نیاز دارد». 
یادآور می شود که قشرهای مختلف مردم استان پورت سعید از یک شنبه گذشته در اعتراض به کشته شدن 46 نفر از اهالی این استان در درگیری با نیروهای امنیتی پس از صدور حکم اعدام 21 تن از عوامل پرونده تراژدی استادیوم پورت سعید در سال 2011، دست به تظاهرات گسترده زدند.
این تظاهرات بخش های مختلف تولیدی، کارگری و خدماتی از جمله بندر پورت سعید را که 20 تا 40 درصدر از تجارت مصر از آن صورت می گیرد، در بر گرفته است.
در سال 2011  در درگیری بین هوداران دو تیم فوتبال الاهلی و المصری، در استادیوم پورت سعید 76 نفر جان خود را از دست دادند.
ناآرامی های پورت سعید به استان همجوار اسماعیلیه و بخش هایی از استان های اسکندریه، الشرقیه و الغربیه کشیده شده است و انتظار می رود فردا یک  شنبه به قاهره نیز منتقل شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها