مخالفت نمایندگان مصری با زمان برگزاری انتخابات

مخالفت نمایندگان مصری با زمان برگزاری انتخابات
يکشنبه 6 اسفند 1391 - 12:21

العالم - سردبیر روزنامه «الاخبار مصر» تعیین زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را اقدام خودسرانه محمد مرسی رئیس جمهور مصر دانست و تأکید کرد نمایندگان مجلس با این اقدام مخالفند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، محمد مرسی رئیس جمهور مصر پنجشنبه گذشته با صدور دستوری روزهای 27 و 28 آوریل سال جاری را برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان تعیین کرد.
مرسی دیروز هم در پاسخ به اعتراض مسیحیان مصر که مخالف همزمان شدن انتخابات با یکی از اعیاد خود بودند، تاریخ انتخابات را به 24 آوریل ( چهارم اردیبهشت) تغییر داد.
مسیحیان حدود 10 درصد جمعیت 83 میلیون نفری مصر را تشکیل می دهند.
«سلیم عزوز» سردبیر روزنامه الاخبار مصر در مصاحبه با شبکه العالم، درباره مذاکرات احزاب سیاسی برای برون رفت از بحران، گفت: حقیقت این است که حزب آزادی و عدالت محمد مرسی با مخالفان مذاکره نکرد و به عبارت دیگر تنها با احزابی مذاکره کرد که هیچ مشکلی با آنها ندارد. 
سردبیر روزنامه الاخبار مصر خاطرنشان کرد: در نتیجه مطالبات مخالفان از جمله نظرشان درباره قانون انتخابات مجلس نمایندگان نادیده گرفته شده است.
وی ادامه داد: مصوبات مجلس شورا قابل تجدید نظر یا لغو نیست و دیگر نمی توان قانون انتخابات مجلس نمایندگان را اصلاح کرد.
سلیم عزوز افزود: نظام مرسی نباید مانند رژیم سابق که مخالفانش خودی بودند و فقط با آنها مذاکره می کرد، رفتار کند.
سردبیر روزنامه الاخبار تأکید کرد: مجلس شورا همچنین تغییراتی را که دادگاه عالی قانون اساسی برای تعدیل قانون انتخابات مجلس نمایندگان پیشنهاد کرده بود نادیده گرفت؛ مخالفان واقعی خواستار تشکیل دولت وحدت ملی بودند، اما این خواسته هم نادیده گرفته شد.
 
23-17:53

 
 

پربیننده ترین خبرها