اهدای اسکار به فیلم ضد ایرانی در آمریکا

اهدای اسکار به فیلم ضد ایرانی در آمریکا
دوشنبه 7 اسفند 1391 - 12:02

هشتادوپنجمین مراسم سالانه جایزه آمریکایی "اسکار"، با اعطای جایزه بهترین فیلم، به فیلم ضد ایرانی "آرگو" پایان یافت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حامیان این فیلم ضد ایرانی که تلاش کرده بودند به هر نحوی جایزه‌ای را به "آرگو" اختصاص دهند، این فیلم را برای دریافت جایزه اسکار در هفت رشته نامزد کرده بودند که در نهایت "آرگو" به کارگردانی "بن افلک" 3 جایزه کسب کرد.
این درحالی است که حتی خود منتقدان سینما در آمریکا تأکید داشتند، فیلمهای قویتری نسبت به "آرگو" برای مراسم امسال ارایه شده بود، که می توانستند این جوایز را به دست آورند.
به عقیده ناظران موفقیت تحمیلی فیلم "آرگو" که بیشتر یک فیلم سیاسی و تبلیغاتی است؛ رویکرد واقعی مسئولان آکادمی اسکار را فاش و اعتبار خود را خرج یک فیلم سفارشی و معمولی کرد .. این رسوایی تا حدی بود که "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا یک روز قبل از برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار 2013، برای این فیلم تحریف شده آرزوی موفقیت کرد.
اعلام رسیدن جایزه اسکار به فیلم "ارگو" از سوی "میشل اوباما" همسر رئیس جمهور آمریکا به صورت زنده از داخل کاخ سفید، نشانه ای دیگر از سیاسی بودن این جایزه است. اقدامی که در طول تاریخ جوایز اسکار بی سابقه بود و تعجب ناظران و منتقدان را برانگیخت.
اعطای جایزه اسکار به "آرگو" درحالی است که این فیلم به دلیل تحریف تاریخ و اتخاذ دیدگاه ضدایرانی با انتقادهای فراوانی مواجه شده است؛ به صورتی که حتی "جیمی کارتر" رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز قبل از این مراسم با وجود ابراز امیدواری برای اعطای اسکار به آرگو، در گوشه از اظهارات خود به تحریف تاریخ در این فیلم اشاره کرد.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها