اعتصاب غذای زندانیان فرانسه برای همبستگی با فلسطینیان

اعتصاب غذای زندانیان فرانسه برای همبستگی با فلسطینیان
دوشنبه 7 اسفند 1391 - 21:26

العالم - جورج عبدالله، تبعۀ لبنانی محبوس در زندان های فرانسه به همراه 12 زندانی دیگر، در اعلام همبستگی با فلسطینیان دربند رژیم صهیونیستی، دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، صفحه اینترنتی "جورج عبدالله را آزاد کنید" نوشت: 12 نفر از زندانیان زندان مرکزی لانمیزان فرانسه، از جمله چند تبعه اسپانیا و اعضای جنبش جدایی طلب ایتا در ایالت باسک نیز به همراه جورج عبدالله اعتصاب غذا کرده اند تا همراهی خود را با فلسطینیان دربند زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کنند.
زندانیان مذکور پیشتر نیز در سوم فوریه (15 بهمن 91) برای اعلام همبستگی با فلسطینیان به مدت یک روز اعتصاب غذا کرده بودند.
هزاران فلسطینی از دیروز (یکشنبه) در اعتراض به شهادت عرفات جرادات در زیر شکنجه وحشیانه صهیونیست ها، دست به اعتصاب زده اند.
جورج ابراهیم عبدالله در سال 1984 به اتهام دست داشتن در عملیات ضد صهیونیستی در اروپا، در فرانسه به 15 سال حبس محکوم شده بود. عبدالله در یکی از سفرهای خود به فرانسه در سال 1984 بعد از این که از سوی عناصر موساد و مزدوران لبنانی این سازمان جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت، به بهانه همراه داشتن کارت شناسایی جعلی بازداشت شد.
دادگاه بدوی فرانسه پس از 29 سال، اخیرا حکم آزادی این مبارز لبنانی را 14 سال بعد از پایان دوره محکومیتش صادر کرده است، اما به علت فشار و مخالفت سفیر آمریکا در فرانسه اجرای این حکم به تعویق افتاد.
دولت آمریکا معتقد است که عبدالله باید تا پایان عمرش در زندان باقی بماند، این در حالی است که چنین حکمی در دادگاه‌های فرانسه وجود ندارد و بیشترین مدت حبس در این کشور 15 سال است.

پربیننده ترین خبرها