درخواست شورشیان سوریه از حماس برای آزاد کردن سلفی ها

درخواست شورشیان سوریه از حماس برای آزاد کردن سلفی ها
سه شنبه 8 اسفند 1391 - 12:22

گروه مسلح " احرار الشام " که با نیروهای ارتش سوریه سوریه می جنگد، از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواست که چند سلفی محبوس در زندان های خود را آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز اطلاع رسانی "ابن تیمیه" ویدیوئی را درباره تظاهرات اعضای گروه احرار الشام در شهر بنش سوریه- حومه ادلب - پخش کرد که تظاهرکنندگان پلاکاردی در دست داشتند که عبارت "درخواست ما از حماس آزاد کردن برادران سلفی ما از زندان ها است" روی این پلاکارد نوشته شده بود.
نیروهای امنیتی دولت حماس در باریکه غزه به تازگی چند سلفی را بازداشت کردند که گروه های سلفی این اقدام را محکوم کردند.
مرکز ابن تیمیه اعلام کرد: نیروهای امنیتی حماس روز 18 فوریه یک سلفی را هنگام خروج از منزلش در شهر دیرالبلح در باریکه غزه به اتهام عضویت در یک گروه مسلح بازداشت کردند وپیش از این نیز چند سلفی را در منزلی در منطقه الزوایده بازداشت کرده بودند.
مرکز ابن تیمیه افزود: گروه های سلفی در واکنش به بازداشت اعضای خود در باریکه غزه جنگ با یهودیان (صهیونیست ها) را ازسرخواهند گرفت زیرا تاکنون برای درگیر نشدن با حماس و دولتش از جنگیدن با یهودیان امتناع می کردند ولی به نظر می رسد که یهودیان به آتش بس پایبند نیستند.
گروه احرار الشام با آغاز بحران سوریه از ادغام چهار گروه "گردان های احرار الشام، جنبش فجر، گروه طلیعه و گردان های ایمان" تشکیل شد و به تازگی فرمانده آنان در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده است.
گروه احرار الشام با گروه ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره همکاری می کند و اعضایش در استان های ادلب و حلب مستقر هستند وبا نیروهای ارتش سوریه در حال جنگ هستند. این گروه به صورت مستقیم توسط برخی از جریان های سلفی در حوزه خلیج فارس حمایت مادی و تسلیحاتی می شود.
   
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها